چگونه یک رستوران خوب را از یک رستوران بد تشخیص دهم؟

قدیمی ترین رستوران جهان، رستورانی بنام Sobrino de Botin نام دارد که در مادرید واقع شده و در سال ٢۰٢۵، ٣۰۰ ساله خواهد شد. اگر این رستوران واقعا به مشتریان خود اهمیت نمیداد، عمری به این درازی پیدا نمیکرد. گاهی اوقات اگر کیفیت سرویس یا کیفیت غذای ارائه شده توسط یک رستوران پایین باشد این امر می تواند موجب نابودی کسب و کار این رستوران شود.

 

در صورتیکه اگر چند راز را در این زمینه به خاطر داشته باشید می توانید براحتی یک رستوران خوب را از یک رستوران بد تشخیص دهید. با وای آره همراه شوید:

 

 

قبل از رفتن به رستوران با آن تماس بگیرید، شاید نظرتان از رفتن به این رستوران عوض شد

 

 

  • اگر برنامه ریزی کرده اید تا به رستوران بروید و قرار است برای رزرو میز با این مکان تماس بگیرید، به زمانیکه پشت گوشی صرف می کنید توجه کنید. شما نباید بیش از اندازه پشت گوشی معطل شوید.

 

 

رستوران های خوب، به موقع به گوشی جواب می دهند. از جواب تماستان به موقع داده شد این بدین معنی است که این مکان، کارکنان کافی دارد، وظایف بخوبی بین کارکنان تقسیم شده و مدیر رستوران بجای خرد کردن سالاد، مشغول جواب دهی به تلفن است!

 

 

  • اگر واقعا می خواهید رستورانی را تست کنید، از مدیر این مکان بخواهید تا کاری برای شما انجام دهد که مشتریان دیگر را اذیت می کند. برای مثال از او درخواست کنید تا اگر امکان دارد صدای موزیک را بلند کند. اگر با درخواست شما موافقت شد، این نشانه ی بدی است.

 

 

  • نظرات مشتریان در مورد رستوران مورد نظر را بصورت آنلاین مرور کنید. البته این نظرات میتوانند متفاوت باشند چرا که بهترین رستوران ها نیز می توانند اشتباه کنند؛ اما نشانه ی خوبی که در این زمینه می تواند وجود داشته باشد این است که نماینده ی این مکان به دیدگاه ها پاسخ دهد. این بدین معنی است که آن ها به اعتبار رستوران خود اهمیت میدهند.

 

 

  • حتما به ورودی رستوران نگاه کنید. کاشی های شکسته و قالی کثیف و کهنه، قطعا نشانه بدی است.

 

 

  • به لباس گارسون ها توجه کنید. در اغلب مواقع، در رستوران های خوب، لباس گارسون ها تا زیر زانو است. این پوشش باعث می شود تا آن ها به اشتباه، غذا را روی لباس خود نریزند.

 

 

  • فاکتور مهم بعدی نحوه ی تمیز کردن میز توسط گارسون است. اگر پس از رفتن مشتری، آنها در عرض دو دقیقه میز را تمیز کنند این نشانه ی خوبی است. اگر کسی سر میز نبود و بشقاب ها و خرده ریز ها هنوز روی میز بود این بدین معنی است که خدمتکار کند است. اگر هنوز باقی مانده هایی از غذا روی میز بود، به احتمال زیاد، آشپزخانه ی رستوران نیز به همین شکل است.

 

 

  • همه میدانند که سرویس بهداشتی باید تمیز باشد. همچنین وجود دستمال توالت و مایع دستشویی نیز بسیار مهم است. بر روی آینه ی سرویس بهداشتی نباید هیچ گونه اثر انگشت یا لکه ای وجود داشته باشد. به سقف نگاه کنید. اگر بر روی لامپ گرد و خاک دیدید این بدین معنی است که تمیزی، اولویت اصلی این مکان نیست.

 

 

وضعیت منو از عادات کارکنان رستوران به شما خواهد گفت

 

اگر سر میزی نشستید، منو بایستی تا ۵ دقیقه به دست شما برسد. اگر بیشتر منتظر بمانید به احتمال زیاد تحویل سفارش غذایتان نیز طول خواهد کشید.

 

 

  • نحوه ی توضیح غذاها می تواند اطلاعات زیادی در مورد کیفیت این رستوران به شما بدهد. برای مثال اگر در منو چنین چیزی دیدید : ” لذیذترین کباب کوبیده با گوجه و سبزی تازه”، این بدین معنی است که غذای این رستوران طعم ندارد چرا که غذای خوب نیاز به توضیحات رنگارنگ ندارد. چیزی که منو باید داشته باشد نوع، مقدار و قیمت غذاست.

 

 

  • لیست طولانی غذاها خوب نیست. وقتی تعداد انتخاب ها زیاد باشد این بدین معنی است که برخی از مواد اولیه، مدت زیادی است که در آشپزخانه مانده اند و تازه نیستند. علاوه بر این، یک سر آشپز خوب نمی تواند در پخت همه ی غذا ها تخصص داشته باشد. برای مثال اگر یک رستوران ایتالیایی، هم استیک داشته باشد، هم سوشی و هم همبرگر، با کیفیت بودن همه ی این غذا ها شک برانگیز است.

 

 

به جلد منو دقت کنید

 

طبق یکی از مطالعات، منو کثیف ترین شی در کل رستوران است؛ بطوری ۱٨۵ هزار باکتری بر روی جلد منو زندگی می کند. اگر لکه یا اثر انگشت بر روی منو دیدید می توانید تصور کنید که پشت در آشپزخانه ی رستوران چه خبر است.

 

 

یک عکس العمل ساده می تواند به این معنی باشد که خدمتکار بی دقت است

 

  • شما قبل از اینکه خدمتکار سفارشتان را روی میز قرار دهد می توانید متوجه شوید که این رستوران گارسون های خوبی دارد یا خیر. اگر خدمتکار، موقع کار با همکارش گفتگو میکند، احتمالا این رستوران، مکان خوبی نیست چرا که در رستوران های خوب، کارکنان موقع کار حق ندارند با یکدیگر صحبت کنند.

 

 

  • به طرز قراردادن لیوان توسط خدمتکار بر روی میز دقت کنید: خدمتکاران اجازه ندارند تا بخش بالای لیوان را بگیرند. به سطح لیوانی که خدمتکار برایتان آورده است، با دقت نگاه کنید: اگر این قانون رعایت نشده باشد، در سطح بالای لیوان اثر انگشتان را مشاهده خواهید کرد.

 

 

  • به ناخن های خدمتکار نگاه کنید. اگر ناخن های آن ها کثیف باشند، این نشانه ی دیگری از یک رستوران بد است.

 

 

یک صدا از آشپزخانه می تواند راز هایی را به شما بگوید

 

به صدای آشپزخانه دقیقا گوش کنید. اگر در فضای غذاخوری صدای بلند آهنگ نپیچیده باشد و نزدیک آشپزخانه نشسته باشید، می توانید صدای مایکرویو را که برای باز کردن یخ غذای فریز شده و گرم کردن غذای مانده استفاده می شود، بشنوید.

 

 

  • اگر در مورد تازه بودن غذا شک دارید می توانید برخی از مواد تشکیل دهنده غذای خود را از بشقابتان جدا کنید. اگر خدمتکار، شما را از این کار منع کرد، احتمالا غذای شما از فریزر در آمده است. روش دیگر، این است که به زمان آماده شدن غذا دقت کنید. اگر یک غذای سخت و پر مخلفات بسیار سریع برایتان آورده شد، احتمالا این غذا تازه نیست.

 

 

  • در نهایت باید به دمای غذا دقت کنید. وقتی غذا در ماکروویو گرم شده باشد، پس از سرو بسیار داغ خواهد بود. همچنین نوشیدنی شما نباید بیش از اندازه سرد باشد. گاهی اوقات کارکنان سعی می کنند تا کیفیت پایین غذا را به این شکل پنهان کنند: وقتی نوشیدنی‌های سرد می نوشید، کیفیت مواد اولیه غذا آشکار نمیشود.

 

 

اگر کارکنان متوجه شوند که شما مشتری شکاکی هستید، ممکن است بهترین سرویس را به شما ارائه کنند

 

  • گاهی بازرسان برای بررسی کیفیت رستوران، به صورت ناشناس و به عنوان مشتری به این مکان می آیند. کار آن ها پیدا کردن تمام نقاط ضعف رستوران است. برای مثال می توانید از خدمتکاران بپرسید که مواد دقیق سالاد هایشان چیست. در این صورت آن ها تصور خواهند کرد که شما بازرس هستید و به صورت ناشناس برای چک کردن کیفیت رستوران آمده اید؛ به همین دلیل سعی خواهند کرد تا بهترین سرویس را به شما ارائه کنند.

 

از دست ندهید