۸ روش برای سفید کردن دندان ها در خانه به روش طبیعی

هر ساله در جهان، بیش از ۳ میلیارد دلار صرف سفید کردن دندان ها می شود. محصولات سفید کننده دندان بسیار گران هستند و بایستی بصورت مداوم استفاده شوند؛ اما ما فراموش کرده‌ایم که خانه هایمان پر از موادی هستند که می توانند در بوجود آوردن دندان هایی مانند دندان های بازیگران هالیوود، به ما کمک کنند.

 

ما معتقد هستیم که اگر مواد معمولی به درستی استفاده شوند، می توانند نتایج فوق العاده‌ای بوجود بیاورند؛ به همین دلیل است که در این مطلب، راز های سفیدی طبیعی دندان ها را برایتان آماده کرده ایم تا بتوانید براحتی آن ها را در خانه امتحان کنید. با وای آره همراه باشید: 

 

 

۱. سفید کردن دندان ها: زنجبیل و نمک

 

موادی که احتیاج دارید: زنجبیل، نمک، لیمو 

 

نحوه استفاده: تکه کوچکی از زنجبیل را رنده کنید و یک چهارم قاشق غذاخوری به آن نمک اضافه کنید. سپس آب تکه‌ای لیمو ترش را داخل این مواد بفشارید و پس از اینکه آن را مجددا و به خوبی هم زدید، این ترکیب را با مسواک استفاده کنید.

 

 

۲. سفید کردن دندان ها: خاک رس سفید (کائولین)

 

موادی که احتیاج دارید: خاک رس سفید 

 

نحوه استفاده: کافیست مقداری از خاک رس کائولین را روی دندان هایتان بریزید و سپس دندان هایتان را با این پودر مسواک کنید. حین مسواک زدن، فشار زیادی به دندان هایتان وارد نکنید و این کار را به آرامی انجام دهید. پس از مسواک زدن، دهان هایتان را بخوبی شستشو دهید. 

 

 

۳. سفید کردن دندان ها: نمک اپسوم 

 

موادی که احتیاج دارید: نمک اپسوم، آب 

 

نحوه استفاده: نمک اپسوم و آب را بصورت مساوی مخلوط کنید. تا زمانیکه نمک بصورت کامل حل شود، آن را هم بزنید. این ترکیب را با مسواک استفاده کنید. شما همچنین می توانید این محلول را قرقره کنید و سپس دهانتان را شستشو دهید. 

 

 

۴. سفید کردن دندان ها: برگ درخت چریش 

 

موادی که احتیاج دارید: برگ درخت چریش، آب 

 

نحوه استفاده: برگ های درخت چریش را در یک قابلمه بجوشانید و پس از گذراندن آن از صافی و سرد شدن این محلول، دندان هایتان را با آن قرقره کنید. 

 

 

۵. سفید کردن دندان ها: برگ نعنا و روغن نارگیل 

 

موادی که احتیاج دارید: برگ نعنا، روغن نارگیل 

 

نحوه استفاده : برگ های نعنا را آسیاب کرده و آن ها را به روغن نارگیل اضافه کنید. این مواد را کاملا بهم بزنید و با خمیری که بدست آمده، مسواک کنید. در استفاده از برگ نعناع زیاده روی نکنید چرا که ۳ تا ۴ برگ نعنا کافیست. 

 

 

۶. سفید کردن دندان ها: هیدروژن پروکسید و‌ جوش شیرین

 

موادی که احتیاج دارید: برگ نعنا، روغن نارگیل 

 

نحوه استفاده : جوش شیرین و هیدروژن پراکسید را با نسبت ۱:۲ با یکدیگر ترکیب کنید و تا زمانیکه به شکل خمیر در بیاید، به هم زدن ادامه دهید. دندان های خود را به آرامی با این خمیر مسواک کنید و سپس دهانتان را بخوبی با آب بشویید.

 

 

۷. سفید کردن دندان ها: پودر کاکائو 

 

موادی که احتیاج دارید: پودر کاکائو و آب یا روغن نارگیل 

 

نحوه استفاده: پودر کاکائو را با روغن نارگیل یا آب مخلوط کنید و تا زمانیکه تبدیل به خمیر شود، آن ها را هم بزنید. در نهایت با این خمیر، مسواک کنید.

 

 

۸. سفید کردن دندان ها: سرکه و جوش شیرین 

 

موادی که احتیاج دارید: جوش شیرین، سرکه سیب 

 

نحوه استفاده: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید و‌ تا زمانیکه ترکیب یکدستی بدست بیاید، آن ها را هم بزنید. با خمیر بدست آمده، دندان های خود را مسواک بزنید و پس از آن، دهانتان را بخوبی شستشو دهید.

 

توجه داشته باشید که تمامی این ترکیبات بایستی با دقت استفاده شوند. این روش ها را ۲ تا ۳ بار در هفته و به مدت چند هفته ادامه داده و سپس به خود استراحت دهید. اگر احیانا احساس درد یا حساسیت روی دندان هایتان کردید، سریعا هر یک از این فرایند ها را قطع کنید. 

 

از دست ندهید