دروغگو ها را در ۳ سوت تشخیص دهید ( با ۸ ترفند کاربردی )

حتی اگر دروغ ما قانع کننده باشد، بدن ما این موضوع را کاملا آشکار خواهد کرد. این امر اغلب اتفاق می افتد و علت آن نیز این است که زبان بدن به سادگی توسط فرد دروغگو نادیده گرفته می شود.

 

فرد دروغگو مانند هر انسان دیگری، تمام تمرکز خود را روی کلمات و حالت چهره خود قرار میدهد. روانشناسان بر این باورند که کلید تشخیص دروغ، زبان بدن است و اگر ما به زبان توجه فرد دروغگو توجه کنیم، می توانیم هر نوع دروغی را تشخیص دهیم. 

 


برخی از افراد، دروغگو های بهتری نسبت به بقیه افراد هستند و از آن جایی که هیچ نشانه  کلی برای تشخیص اینکه یک فرد به طور کامل دروغ می گوید وجود ندارد، در این بخش به چندین مورد اشاره خواهیم داشت که به شما کمک خواهند کرد فرد دروغگو را به آسانی تشخیص دهید. با وای آره همراه باشید: 

 


۱. به وقفه هایی که در حین صحبت روی می دهد توجه کنید 

 


یکی از رایج ترین نشانه های صوتی که نشان می دهد یک فرد در حال دروغگویی است، وقفه‌های او در حین صحبت است.

 

 

اگر یک شخص در حین صحبت، وقفه هایی طولانی دارد یا این وقفه ها به وفور اتفاق می افتند، احتمالا این فرد در حال دروغگویی است.

 

 

این وقفه ها به این دلیل اتفاق می افتند که فرد دروغگو در حال فکر کردن به این موضوع است که چه بگوید. کلماتی مثل «اوم»، «منظورم اینه که» و کلماتی از این قبیل می تواند نشانه  دروغگویی فرد باشند. 

 

 


۲.  به طول مدت ماندگاری احساساتی که در ظاهرش پدیدار می شود دقت کنید

 

نشانه هایی که می توان فرد دروغگو را تشخیص داد :  به طول مدت ماندگاری احساساتی که در ظاهرش پدیدار می شود دقت کنید

 

معمولا احساسات واقعی بیش از ۵ ثانیه طول نمی کشند. اگر یک فرد، بیان احساسات خود را بیش از ۵ ثانیه طول داد، به احتمال زیاد در حال ظاهر سازی است.

 

 

شما در حالت عادی نمی توانید احساسات طبیعی خود را که در چهره تان ظاهر شده است را بیش از ۱۰ ثانیه حفظ کنید. درست است؟ پس به این مورد توجه داشته باشید.

 


۳. به زمانبندی توجه کنید 

 

نشانه های تشخیص فرد دروغگو : به زمانبندی توجه کنید

 

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که احساسات همواره در ابتدا بروز می کنند و سپس کلمات به زبان می آیند.

 

 

برای مثال اگر فردی در ابتدا بگوید که «من عصبی هستم» و تنها پس از گفتن این جمله، حالت عصبانیت در چهره ی او ظاهر شود، این بدین معنی است که وی در حال دروغ گویی است. 

 

 


۴. صحت احساسات را بررسی کنید 


احساسات واقعی، صادقانه هستند و ظاهر سازی در این رابطه همواره کار آسانی نیست بنابراین، بی ریا بودن آن ها را بررسی کنید. احساسات صادقانه، احساساتی هستند که تنها یک بخش از صورت فرد، تغییر نمی کند.

 

 

برای مثال اگر یک فرد لبخند بزند، نه تنها شکل لب های او تغییر می کند بلکه بایستی چین و چروک، در اطراف صورت او ظاهر شوند و ابرو ها بصورت ناخودآگاه به سمت پایین کشیده شوند.

 

 

این نشانه ها در مورد احساسات دیگر نیز صدق می کنند.

 


۵. به تکرار کلمات توجه کنید

 

نشانه های فرد دروغگو : به تکرار کلمات توجه کنید

 

با اینکه به زبان آوردن افکار ممکن است برای برخی از افراد مشکل باشد اما برخی دیگر، کلمات را بصورت مرتب تکرار می کنند و این می تواند نشانه‌ای از دروغگویی باشد.

 

 

اگر یک فرد بصورت مرتب کلمات و جملات را تکرار کند، این می تواند به این معنی باشد که وی در حال متقاعد کردن شما و تخمین واکنش شماست. 

 

 

۶. سوال شما را با سوال جواب دادن 


کلمات فرد مقابل، اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می دهند. اگر یک فرد از همان کلماتی استفاده کند که شما هنگام پرسیدن سوال استفاده کرده اید، این بدین معنی است که وی احساس راحتی کافی ندارد و به خاطر ترس از بیان ناخواسته واقعیت یا جلوگیری از آشکار شدن چیزی دیگر، سعی دارند تا به همان کلماتی که شما عنوان کرده اید بچسبد.

 

 

همچنین اگر این فرد قبل از جواب دادن، همان سوالی را که شما از او پرسیده اید را تکرار کند، این نشانه بدی است و می تواند بدین معنی باشد که او برای پیدا کردن جواب مناسب، معطل می کند. 

 


۷. پوشاندن صورت یا دهان 

 

نشانه های فرد دروغگو : پوشاندن صورت یا دهان

 

یکی از نشانه های رایج بدن که یک فرد دروغگو از آن استفاده می کند، زمانی است که وی، دست خود را روی دهان یا صورت خود قرار می دهد.

 

 

این واکنش، یک پاسخ روانی است و اگر با آن روبرو شدید، به احتمال زیاد، فرد مقابل در حال دروغگویی به شماست.

 

از دست ندهید