عروسی ژاپنی و سه رسم جذاب و خاص این مراسم

عروسی ژاپنی یکی از مراسم‌های جالب و خاص در سراسر جهان است. هنگامیکه فردی خارجی به مراسم عروسی ژاپنی‌‌ها دعوت می‌شود حتما بایستی ۳ نکته مهم را مد‌نظر قرار دهد. در این مقاله کوتاه به این سه رسم ژاپنی جالب اشاره خواهیم کرد. با وای‌‌آره همراه باشید: 

 

 

۱. گوشوگی بوکورو در عروسی ژاپنی 

دادن کادو عروسی در قالب پول، امری مرسوم در مراسم عروسی ژاپنی‌ها است. پول معمولا در داخل پاکت‌هایی فانتزی که گوشوگی بوکورو نامیده می‌شوند قرار داده می‌شود.

 

میهمانان نام‌های خود را بر روی این پاکت‌ها می‌نویسند و به جای دادن آن‌ها به عروس و داماد، این پاکت‌ها را به افرادی که مسئول گرفتن آن‌ها هستند می‌دهند.

 

مسئله مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که شما نباید مبالغی زوج داخل پاکت قرار دهید! برای مثال شما نباید مبلغی ۲۰۰۰۰ یا ۴۰۰۰۰ ینی داخل پاکت بگذارید بلکه باید مبالغی فرد مانند ۳۰۰۰۰ ین یا ۵۰۰۰۰ ینی را داخل گوشوگی بوکورو قرار دهید.

 

اگر از دوستان زوج عروس و داماد هستید مبلغ ۳۰۰۰۰ ین و اگر از دوستان صمیمی یا اعضای حانواده/ بستگان آن‌ها هستید مبلغ ۵۰۰۰۰ ین مبلغ مناسبی است.

 

پاکت پول یا گوشوگی در مراسم عروسی ژاپنی

 

دلیل اینکه نبایستی مبالغ زوج را بعنوان هدیه به عروس و داماد بدهید این است که مبالغی مانند ۲۰۰۰۰ یا ۴۰۰۰۰ ین می‌توانند به دو قسمت مساوی تقسیم شوند و در‌ اغلب موارد این موضوع برای ژاپنی‌ها به معنی جدایی دو زوج است.

 

علاوه‌بر این، پولی که به زوج عروس و داماد هدیه می‌دهید بایستی پول‌های نو و تمیزی بوده، تا نخورده باشند و بر روی اسکناس‌ها علامت و نوشته‌ای وجود نداشته باشد.

 

۲. کلمات ممنوع در عروسی ژاپنی

شما هنگام حضور در مراسم عروسی ژاپنی‌‌، باید از ذکر هر‌گونه کلمه مرتبط با جدایی نظیر طلاق و قطع رابطه اجتناب کنید. این موضوع در مورد یادداشتی که می‌خواهید برای زوج ارسال کنید و از شرکت یا عدم شرکتتان در عروسی خبر بدهید نیز صدق می‌کند.

 

ژاپنی‌ها عقیده‌ای بنام کوتوداما دارند که اگر کلمات را عنوان کنید این کلمات می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند.

 

نکات مهم در مراسم عروسی ژاپنی ها

بنابراین شما بایستی به کلماتی که بکار می‌برید دقت کنید و سعی کنید از گفتن کلمات فوق اجتناب کنید. همچنین هنگامیکه با دوستاتان خود در رستوران هستید و می‌خواهید صورتحساب خود را جداگانه پرداخت کنید نیز نباید کلماتی مثل جدا یا تقسیم را بصورت مستقیم بکار ببرید!

 

 

۳. هیکی گاشی یا هیکی دمونو در عروسی ژاپنی

از دیگر رسم‌های جالب در مراسم عروسی ژاپنی‌‌، اهدای هدایایی به نام هیکی گاشی یا هیکی دمونو به میهمانان عروسی است.

 

این هدایا که در کنار صندلی‌های میهمانان یا بر روی صندلی میهمانان قرار می‌گیرند، بخاطر تشکر از قبول دعوت میزبان و آمدن به مراسم عروسی، به میهمانان تقدیم می‌شوند.

 

هدیه هیکی گاشی یا هیکی دمونو در مراسم عروسی ژاپنی

هیکی دمونو‌ها معمولا لوازم سفره هستند اما اخیرا کاتالوگ‌های هدیه نیز بسیار مرسوم شده‌اند. میهمانان می‌توانند هدایایی را که در کاتالوگ دیده‌اند و از آن‌ها خوششان آمده است را انتخاب کنند تا این هدایا به درب منزل آن‌ها ارسال شود!

 

این هدایا می‌توانند ترکیبی از خوراکی‌هایی مانند کیک Baumkuchen باشند. میهمانان بایستی حتما قبل از رفتن به خانه، هدیه خود را انتخاب کرده یا بردارند و مراسم عروسی را دست خالی ترک نکنند.

از دست ندهید