بوی بد خانه و ۱۵ روش ساده برای از بین بردن بوی بد خانه 

انداختن جو دوسر به سطل زباله، اسپری کردن ادکلن مورد علاقه خود روی لامپ، یا جوشاندن مقداری نرم کننده لباس در قابلمه ممکن است برای از بین بردن بوی بد خانه، بی معنی به نظر بیایند اما این ترفند ها می توانند بزرگترین مشکل خانه را که می تواند بوی بد باشد از بین ببرند.

 

با وای آره همراه باشید تا ۱۵ ترفند ساده و کم هزینه را برای خوشبو کردن خانه، تقدیمتان کنیم: 

 

روش ۱ برای از بین بردن بوی بد خانه : جو دو سر 

 

اگر احساس می کنید که خانه تان بوی عجیبی می دهد، اولین بخش هایی که باید بررسی کنید، فریزر و سطل زباله است. مقداری جو دو سر را داخل کاسه بریزید و آن را داخل فریزر قرار دهید. 

 

 

شما همچنین برای رفع بوی بد زباله می تواند مقداری جو دو سر را بصورت مستقیم داخل سطل زباله بریزید تا بوی بد را به خود جذب کند. این ترفند می تواند بسیار موثر و‌ فوق العاده ایمن باشد چرا که مواد شیمیایی در آن نقشی ندارد. 

 

 

روش ۲ برای از بین بردن بوی بد خانه : نرم کننده لباس

 

نرم کننده پارچه ماده ای فوق العاده است که علاوه بر شستشو و نرم کردن لباس ها، کاربردهای زیادی در خانه داری دارد. در نرم کننده لباس را از این مایع پر کنید و آن را داخل مقداری آب در حال جوش بریزید. رایحه ی نرم کننده لباس به همراه آب، بخار خواهد شد و بوی خوشایند آن، کل خانه را پر خواهد کرد. شما همچنین می توانید برای متفاوت کردن این بو، مقداری دارچین یا گل میخک به این محلول اضافه کنید.

 

 

روش ۳ برای از بین بردن بوی بد خانه : ورق خشک کن 

 

چسباندن ورق خشک کن به پشت پنکه ممکن است عجیب و بی فایده به نظر برسد اما موثر بودن این روش به اثبات رسیده است. با این روش، بوی سبک و تازه ورق خشک کن، در کل خانه خواهد پیچید. 

 

 

روش ۴ برای از بین بردن بوی بد خانه : قرص خوش بو کردن سینک

 

بوی ناخوشایند حاصل از جمع شدن زباله در لوله سینک ظرف شویی، امری عادی است. گاهی اوقات، پس مانده مواد غذایی در لوله سینک گیر کرده و موجب تولید بوی بد می شوند. شما با یک قرص کوچک خوشبو کننده سینک می توانید سریعا از بوی بد ته مانده غذایی که درون لوله سینک گیر کرده، خلاص شوید. 

 

 

روش ۵ برای از بین بردن بوی بد خانه : سرکه معطر 

 

وقتی میخواید بوهای بد خانه را از بین ببرید، بهتر است تنها به پوشاندن این بوها اکتفا نکنید و سعی کنید منبع بو را پیدا کرده و آن را به کلی از خانه خود حذف کنید. در این شرایط، استفاده از یک ماده تمیز کننده که بوی خوشی نیز دارد، یعنی زدن دو نشان با یک تیر! شما در عرض چند دقیقه می توانید سرکه معطر دست ساز خود را با گیاهان معطر و لیمو یا پوست پرتقال بسازید. این روش، یک روش به صرفه، سریع و موثر برای خوشبو کردن خانه است. 

 

 

روش ۶ برای از بین بردن بوی بد خانه : عصاره وانیل 

 

عصاره وانیل تنها در پختن کیک و شیرینی کاربرد ندارد بلکه می تواند برای ایجاد یک بوی بسیار دلپذیر در خانه، مورد استفاده قرار گیرد. یک اسفنج کوچک را داخل عصاره وانیل فرو کرده و آن را داخل یک کاسه داغ قرار دهید (همچنین می توانید کاسه را روی بخاری یا رادیاتور قرار دهید.) ممکن است در ظاهر، این روش موثر به نظر نرسد اما قطعا بسیار کار ساز خواهد بود. 

 

 

روش ۷ برای از بین بردن بوی بد خانه : پختن کیک و شیرینی

 

یکی از راحت ترین و لذت بخش ترین روش ها برای پرکردن خانه با بوی خوش، پختن شیرینی و کیک است. اگر زمان کافی برای پختن کیک را ندارید، کافیست مقداری وانیل را به مدت ۱۵ دقیقه با درجه حرارت ۲۵۰ سانتی گراد گرم کنید. 

 

 

روش ۸ برای از بین بردن بوی بد خانه : تکه های سیب و چوب دارچین 

 

اگر علاقه ای به روشن کردن شمع های معطر یا استفاده از روغن های ضروری ندارید، راه کار فوق العاده بعدی برای خوشبو کردن خانه، جوشاندن تکه های سیب و چوب دارچین با مقدار کمی آب در یک قابلمه است. به یاد داشته باشید که حتما بصورت مداوم حواستان به قابلمه باشد تا از سوختن مواد جلوگیری شود. 

 

 

روش ۹ برای از بین بردن بوی بد خانه :  لیمو 

 

لیمو عموما با عنوان یک بو زدای طبیعی و عالی شناخته می شود که نه تنها بوی تازه‌ای به خانه شما می بخشد بلکه برای تمیز کردن کف زمین، سطوح و مبلمان چوبی بسیار عالی است. 

 

 

روش ۱۰ برای از بین بردن بوی بد خانه : کیسه زغال

 

راه حل فوق العاده بعدی برای خلاص شدن از بوی بد خانه و تصفیه هوا این است که چند کیسه کوچک زغال تهیه کنید یا خودتان در خانه، زغال فعال درست کنید. زغال نه تنها بو ها را فیلتر میکند، بلکه با باکتری و‌ آلرژی مبارزه می کند. کیسه های زغال برای یکسال کافی هستند. 

 

 

روش ۱۱ برای از بین بردن بوی بد خانه : جوش شیرین 

 

جوش شیرین یکی از شناخته شده ترین و یکی از ابزار های همه منظوره در خانه داری است. جوش شیرین، موجب خنثی شدن بوها و از بین رفتن بوی فرش و قالی می شود. کافیست مقداری جوش شیرین را روی محل آلوده بپاشید و پس از نیم ساعت، محل را با جارو برقی تمیز کنید. 

 

 

روش ۱۲ برای از بین بردن بوی بد خانه : قرص جرم گیر ماشین لباس شویی 

اگر لباس شویی خود را تمیز نکنید، ممکن است در اثر لباس های کثیف، لباس شویی تان نیز بوی بدی به خود بگیرد. قرص های جرم گیر می توانند یک راه حل عالی برای مبارزه با هر نوع بوی بد ماشین لباس شویی باشند و برای جلوگیری از بوی بد لباس شویی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. 

 

 

روش ۱۳ برای از بین بردن بوی بد خانه : شمع های معطر 

 

شمع های معطر همواره یک گزینه خوب برای به وجود آوردن یک محیط آرامش بخش و ایجاد بویی دلپذیر و از بین بردن بوی های آزار دهنده هستند.

 

 

روش ۱۴ برای از بین بردن بوی بد خانه : اسپری کردن عطر روی چراغ 

 

ممکن است این روش عجیب به نظر برسد اما واقعا کار ساز است. مقدار کمی عطر را روی چراغ اسپری کنید تا زمانیکه آن را روشن می کنید، بوی خوش عطر مورد علاقه تان در همه جا منتشر شود. 

 

 

روش آخر : استفاده از روغن های ضروری 

 

شما می توانید این روغن ها را بجوشانید، آن ها را بر روی پارچه بچکانید، آن ها را داخل کیف های وکیوم (کیف های کم حجم کننده لباس)، دستگاه رایحه پخش کن یا دستگاه بخور بریزید. مناسب ترین روغن ها برای پخش رایحه های تازه، افزودن روغن مرکبات همچون گریپ فروت، لیمو، پرتقال، و روغن گیاهانی همچون اکالیپتوس و نعناع است. 

 

از دست ندهید