خنک کردن خانه در فصل تابستان با این ۷ روش طبیعی

تابستان با تمام قدرت خود از راه رسیده است بطوریکه حتی در خانه های خودمان نیز از شدت گرما در امان نیستیم. در این مطلب به ۷ روش ساده برای خنک کردن خانه در تابستان اشاره خواهیم کرد. با وای آره همراه باشید: 

 

۱. فرش ها و قالچه های خود را که از جنس پشم و کرک هستند در صورت امکان کنار بگذارید. این نوع فرش ها و قالیچه ها گرما را به خود جذب می کنند و محیط خانه شما را گرم تر می‌کنند.

 

خنک کردن خانه در فصل تابستان

 

۲. پرده هایی با رنگ تیره ممکن است شیک بنظر برسند اما نقش عمده‌ای در قفل کردن هوای گرم در خانه و جذب گرمای نور خورشید دارند. در تابستان، پرده های خود را به رنگ روشن‌تر تغییر دهید تا از گرمای بوجود آمده توسط پرده ها در امان باشید.

 

۳. مبل های مخملی و یا مبلمانی که از جنس جیر هستند، باعث بوجود آمدن فضایی گرم و خفه در فصل تابستان می شوند. عوض کردن دکوراسیون منزل ممکن است برایتان امکانپذیر نباشد اما شما می توانید این مبلمان را با پارچه هایی شیک، نرم و با رنگ روشن که برای تابستان مناسب هستند بپوشانید تا این پارچه ها گرما و رطوبت هوای منزل را به خود جذب کنند.

 

۴. پنکه ها و کولر ها قبل از تابستان، بمدت طولانی بدون استفاده می مانند و با جذب گرد و غبار زیاد، هوای خانه را آلوده، گرم و پر از گرد و غبار می کنند. حتما قبل از استفاد از این وسایل خنک‌کننده، آن ها را بخوبی تمیز کنید چرا که این کار تاثیر زیادی در کاهش گرمای محیط منزل شما دارد.

 

۵. اگر می خواهید در فصل تابستان خانه خود را رنگ کنید حتما از رنگ های روشن استفاده کنید تا دیوار ها بجای جذب گرما و پرتو های خورشید، آن ها را بازتاب دهند.

 

خنک کردن خانه در فصل تابستان با روش طبیعی

 

۶. هنگامیکه نیاز به هوای تازه و خنک وجود دارد تهویه هوا جزو کارهای ضروری است اما بهترین روش برای این کار اوایل صبح و هنگام شب است. در صورتیکه هنگام روز برای تهویه هوای خانه، پنجره ها را باز کنید گرما را مستقیما وارد منزلتان کرده‌اید.

 

۷. یکی از مواردی که اغلب در ایجاد گرمای هوای خانه نقش اساسی دارد، تعداد و نوع لامپ‌های استفاده شده در خانه است. از لامپ های کم مصرفی استفاده کنید که دارای نور مناسبی هستند نه چندین لامپ که نور های ضعیفی تولید می کنند.

از دست ندهید