بیوگرافی خواندنی مراد ییلدریم Murat Yildrim و همسر مراکشی اش، ایمانه البانی

موراد ییلدریم (به ترکی Murat Yildrim ) بازیگر و مجری سرشناس ترک متولد ۲۴ فروردین ۱۳۵۸ در کُنیا ترکیه است. در این مطلب قصد داریم به بیوگرافی کامل مراد ییلدریم و همسرش بپردازیم. با وای آره همراه باشید: 

 

 

خانواده و تحصیلات مراد ییلدریم

 

مراد از پدری ترک بنام مهمت صالیح و مادری عرب با نام حیات متولد شده است. او دو خواهر دارد. طبق گفته مراد، پدر و مادرش زبان یکدیگر را متوجه نمی شدند و به ترکی با یکدیگر صحبت میکرده اند به همین دلیل او و خواهرانش به غیر از ترکی، اصلا نتوانسته اند عربی و کردی را یاد بگیرند.

 

خانواده و تحصیلات مراد ییلدریم

مراد در یکی از روستا های کُنیا بزرگ شده و پس از آن به خاطر کار پدرش که معلم ادبیات بوده به آدانا مهاجرت کرده است. او پس از تمام کردن دوره دبیرستان، برای تحصیل در دانشگاه به استانبول آمده است.

 

 

مراد ییلدریم فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه ییلدیز تکنیک است. او همزمان با تحصیل در رشته مهندسی، در کلاس های تئاتر دانشگاه خود شرکت می کرده و ٣ سال بعنوان بازیگر آماتور به بازی در تئاتر مشغول بوده است. 

 

 

آغاز کار حرفه ای

 

مراد ییلدریم برای اولین بار با سریال جدا هم بشیم باهمیم در سال ۱٩٩٩، به دنیای بازیگری قدم گذاشت. او سپس با سریال عشق بدون مرگ مقابل دوربین رفت. مراد در سال ٢۰۰۴ با نقش مسعود، در سریال همه بچه هایم حاضر شد و با سریال دروغ بزرگ به بازیگری ادامه داد.

 

 

مراد ییلدریم در سال ٢۰۰۶ با بازی در سریال طوفان که نقش اصلی آن را خودش بر عهده داشت توانست بین بینندگان به شهرت برسد. او در همان سال با بازی در فیلم سینمایی برزخ که اولین تجربه سینمایی اش بود توانست با ایفای نقش اصلی، جایزه پرتقال طلایی را از آن خود کند.

 

 

مراد در سال ٢۰۰٧ در کنار بازیگر زیبا و معروف ترک، توبا بویوکوستون نقش اصلی سریال عاصی را بر عهده گرفت و به ایفای نقش دمیر پرداخت. سریال عاصی یکی از سریال های پرطرفدار و موفق آن دوره شد. مراد در سال ۲۰۰۸ بازی بسیار خوبی را در کنار برن سات، در فیلم سینمایی Guz sancisi به نمایش گذاشت.

 

بیوگرافی و عکس های جذاب مراد ییلدریم

 

مراد از سال ۲۰۱۷، مجریگری مسابقه ? Kim milyoner Olmak ister (کی میخواد میلیونر بشه؟) که نسخه اصلی مسابقه ?Who wants to be a millionaire بود را برعهده گرفت. جایزه این مسابقه ۱ میلیون لیره بود. 

 

 

مراد ییلدریم: اهل نماز و روزه هستم 

 

طبق گفته مراد او اهل نماز، روزه و رفتن به مسجد است و انسان ها را تنها از روی خوب بودن آن‌ها قضاوت می کند نه انجام واجبات مذهبی. مراد به هر دو نوع حج رفته است.

 

مراد ییلدریم: اهل نماز و روزه هستم 

 

او اعمال مذهبی را مثل کار های روزانه اش می داند و برای او بسیار نرمال است. او از مردم گله کرده است که چرا وقتی هنرمندان اعمال مذهبی خود را انجام می دهند مردم انقدر از آن ها انتقاد می کنند و درباره آن حرف می زنند.

 

 

او ادامه داده است:” چرا وقتی در آمریکا هنرمندی به کلیسا می رود کسی از او انتقاد نمی کند و پشت سر او صحبت نمی کند؟ صحبت در مورد این مسائل کار درستی نیست.” 

 

 

مراد ییلدریم و مصرف مواد مخدر 

 

در اکتبر ٢۰۱۵، مراد ییلدریم به جرم مصرف مواد مخدر توسط دادگاه جرائم سنگین شماره ۱٩ استانبول به ۱۰ ماه حبس محکوم شد اما از اتهام پخش، مدیریت مواد مخدر و همینطور عضویت در سازمان مواد مخدر تبرئه شد. دادگاه به دلیل اینکه حبس او کمتر از یکسال بود حکم بازداشت او را تا به امروز به تعویق انداخته است.

 

 

قد و وزن مراد ییلدریم 

 

قد و وزن مراد ییلدریم 

 

قد مراد ۱.٨٢ سانتی متر و وزن او ٧٢ کیلوگرم است. 

 

 

همسر مراد ییلدریم 

 

مراد ییلدریم تا به امروز دو بار ازدواج کرده است. ازدواج اول او با بازیگر ترک، بورچین ترزی اوغلو بود. این دو در ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ ازدواج کردند و ۴ سال بعد از یکدیگر جدا شدند. مراد و بورچین سر صحنه سریال طوفان با یکدیگر آشنا شده بودند. طبق گفته مراد، آن ها رابطه بدی با یکدیگر نداشتند اما انتظارات آن ها متفاوت بوده است. او حتی تا ماه آخر زندگی مشترکشان، موضوع جداییش را به خانواده اش نیز نگفته است.

 

 

مراد ییلدریم در ۲۲ مهر ۱۳۹۵ با ایمانه البانی (به لاتین imane elbani)؛ مدل، بازیگر و ملکه زیبایی سال ۲۰۰۶ مراکش ازدواج کرد. مراد و ایمانه در لندن و در یکی از مراسم های اجتماعی با یکدیگر آشنا شده بودند و مراد برای دیدن ایمانه بصورت مرتب به لندن سفر می کرد. آن ها در حال حاضر ساکن استانبول هستند.

 

عکس های مراد ییلدریم و همسرش
مراد و همسر و دخترش

 

مراد برای خواستگاری ایمانه از خانواده اش، رئیس جمهور وقت، رجب طیب اردوغان و همسرش امینه اردوغان را واسطه قرار داده بود. اردوغان نیز به عنوان هدیه عروسی برای آن ها یک قرآن فرستاده بود.

 

ماجرای خواستگاری مراد ییلدریم از ایمانه البانی

 

بیوگرافی کوتاهی از ایمانه البانی

 

ایمانه متولد ۱۹۸۲ و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته هنر می باشد. او کارشناسی ارشد خود را در زمینه روانشناسی به پایان رسانده است. از علایق ایمانه می توان به اسب سواری و تماشای فیلم اشاره کرد.

 

 

 ایمانه در مصر بزرگ شده و پس از مدتی به همراه خانواده اش به لندن مهاجرت کرده است. او یک خواهر و سه برادر دارد. پدر ایمانه از افسران ارشد پادشاهی مراکش بوده است. ایمانه در سال ۲۰۱۹ یک جفت فرزند دوقلوی خود را به علت سقط جنین از دست داد. این زوج درحال حاضر یک دختر یکساله به نام میرای ( Miray ) دارند. 

 

 

پیج اینستاگرام مراد ییلدریم 

 

مراد در شبکه ی اینستاگرام جزو هنرمندان پرطرفدار است. اکثر عکس های منتشر شده از مراد مربوط به عکس های دونفره خود و همسرش است. مراد ییلدریم در حال حاضر ۴٫۳ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد.

 

 

مراد ییلدریم و ایمانه البانی در موزیک ویدئوی خواننده آمریکایی

 

مراد و ایمانه در سال ٢۰۱٧ در موزیک ویدئوی جسیکا سوتا بنام When a girl loves a boy (وقتی یک پسر عاشق یک دختر میشه) بازی کرده اند.

 

زندگینامه و عکس های مراد ییلدریم

 

فیلم ها و سریال های مراد ییلدریم 

 

۱٩٩٩- سریال Ayrilsak da beraberiz (جدا هم بشیم باهمیم)

 

٢۰۰٣- سریال Hayat bilgisi (دانش زندگی)

 

٢۰۰٣- سریال ?Patron kim (رئیس کیه؟)

 

٢۰۰٣- سریال Olumsuz Ask (عشق بدون مرگ) در نقش سدات 

 

٢۰۰۴- سریال Butun Cocuklarim (همه ی بچه هایم) در نقش مسعود 

 

٢۰۰۴- سریال Buyuk yalan (دروغ بزرگ) در نقش اوکان 

 

٢۰۰۵- فیلم سینمایی Organize isler

 

٢۰۰۶- فیلم سینمایی Araf (برزخ) در نقش جنک 

 

٢۰۰۶- سریال Firtina (طوفان) در نقش علی 

 

٢۰۰٧- سریال Asi (عاصی) در نقش دمیر 

 

٢۰۰٨- فیلم سینمایی  Guz sancisi در نقش بهچت 

 

٢۰۰٩- سریال Ey ask nerdesin (ای عشق کجایی) در نقش چتین 

 

٢۰۱۰- سریال Ask ve ceza (عشق و جزا) در نقش ساواش 

 

٢۰۱٢- فیلم سینمایی Bag bozumu در نقش خود مراد ییلدریم

 

٢۰۱٢- سریال Suskunlar (سکوت کنندگان یا بازی سکوت) در نقش اجه ویت

 

٢۰۱۴- فیلم سینمایی Kirimli

 

٢۰۱۵- سریال Ahirim sensin (اهریمن تویی) در نقش کارتال 

 

٢۰۱۵- سریال Gecenin kralicesi (ملکه شب) در نقش کارتال 

 

٢۰۱۵- فیلم سینمایی kocan kadar konus (به اندازه ی استادت صحبت کن) در نقش سینان 

 

٢۰۱۶- فیلم سینمایی Sonsuz Ask (عشق بی پایان) در نقش جان 

 

٢۰۱٧- فیلم سینمایی Ayla (آیلا) در نقش مسعود 

 

٢۰۱٧- فیلم سینمایی ilk opucuk (اولین بوسه) در نقش هاکان

 

۲۰۱۸- فیلم سینمایی Scorpion (عقرب) در نقش یاسیر 

 

۲۰۲۱- فیلم سینمایی Mako (ماکو) در نقش مراد 

 

۲۰۲۳- فیلم سینمایی Nefes: Yer Eksi İki در نقش کاپیتان تایفون 

از دست ندهید