ثروتمندترین ورزشکاران جهان و میزان ثروت خالص آن ها + بیوگرافی کوتاه

ثروتمندترین ورزشکاران جهان چه کسانی هستند؟ شاید تا بحال از خود پرسیده باشید که ثروت ورزشکاران مود علاقه تان چقدر است و چگونه به این ثروت دست پیدا کرده اند. به همین دلیل ما لیستی ٢۰ نفره از ثروتمندترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۱۹ و میزان ثروت خالص آنان را جمع آوری کرده ایم که تقدیمتان می کنیم. با وای آره همراه باشید:

 

 

۱. وینس مک من (Vince McMahon)

 

ثروت خالص: ٢.٢ میلیارد دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : وینس مک من  (Vince McMahon)

 

وینس مک من، کشتی گیر سابق و حرفه ای آمریکایی است. او در حال حاضر مالک اصلی، رئیس و مدیر عامل بنگاه رسانه ای WWE است که در زمینه برگزاری و پخش مسابقات حرفه ای کشتی فعالیت می کند. مدیریت این شرکت از دهه ی ۱٩٨۰ و از پدرش به او ارث رسیده است.  وینس، عمده ثروت خود را از این شرکت بدست آورده است.

 

 

٢. ایون تسیریاک (Ion Tiriac) 

 

ثروت خالص: ٢ میلیارد دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان :ایون تسیریاک (Ion Tiriac) 

 

ایون تسیریاک، تنیس باز و بازیکن هاکی روی یخ سابق اهل رومانی است. بله درست است؛ او بصورت همزمان به بازی دو ورزش حرفه ای پرداخته است. ایون پس از بازنشستگی از ورزش، مالکیت تورنومنت تنیس آزاد مسترز مادرید را بدست آورده است. 

 

 

٣. مایکل جوردن (Michael Jordan)

ثروت خالص: ۱.٧ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : مایکل جوردن (Michael Jordan)

 

مایکل جردن بازیکن حرفه ای اسبق بسکتبال آمریکا است. جردن جمعا ۱۵ فصل در NBA و در تیم‌های شیکاگو بولز و واشینگتن ویزاردز بازی کرده است. از جردن به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال کل تاریخ یاد می شود و از زمان بازنشستگی، مالکیت اصلی تیم شارلوت هورنتس را بدست آورده است.

 

 

۴. مایکل شوماخر (Michael Schumacher) 

 

ثروت خالص: ٨۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : مایکل شوماخر (Michael Schumacher) 

 

مایکل شوماخر، راننده سابق مسابقات اتوموبیل رانی سرعت فرمول ۱ آلمان است. اگر بتوانید نامی روی راننده  فرمول یک جهان بگذارید قطعا آن نام، مایکل شوماخر خواهد بود. او یکی از بزرگترین رانندگان فرمول یک تاریخ بوده است. مایکل همچنین تنها راننده فرمول یک تاریخ است که توانسته ٧ بار قهرمان فرمول یک جهان شود. ۵ قهرمانی از این ٧ مورد، پی در پی بدست آمده است.

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان

 

 

۵. تایگر وودز (Tiger Woods) 

 

ثروت خالص: ٨۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : تایگر وودز (Tiger Woods) 

 

تایگر وودز، گلف باز حرفه ای آمریکایی و یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین گلف بازان تاریخ است. او همچنین یکی از پردرآمدترین ورزشکاران سالانه جهان است که احتمالا دلیل قرارگیری نام وی در این لیست نیز به همین دلیل است. 

 

 

۶. مجیک جانسون (Magic Johnson) 

 

ثروت خالص: ۶۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : مجیک جانسون (Magic Johnson) 

 

مجیک جانسون بازیکن حرفه ای سابق آمریکایی است. جانسون ۱٣ فصل برای تیم لس آنجلس لیکرز NBA بازی کرده است. او جوایز متعددی در این زمینه بدست آورد و تبدیل به یکی از بازیکنان سرشناس MBA شد. مجیک در حال حاضر رئیس امور بسکتبال لس آنجلس لیکرز است و با ثروت ۶۰۰ میلیوت دلار، دومین بسکتبالیست ثروتمند حال حاضر جهان بشمار می رود.

 

 

٧. راجر استوباخ (Roger Staubach) 

ثروت خالص: ۶۰۰ میلیون دلار 

 

 ثروتمندترین ورزشکاران جهان : راجر استوباخ (Roger Staubach) 

 

راجر استوباخ آمریکایی، بازیکن سابق خط حمله لیگ ملی فوتبال آمریکایی است. او در سال ۱٩۶٩ به تیم دالاس کاوبویز پیوست و ۱۱ فصل، در خط حمله این تیم بازی کرد. او با ۵ دوره از مسابقات سوپر بول، در کنار این تیم بود و در ۴ دوره بازیکن خط حمله بود.

 

 

٨. فلوید می ودر (Floyd Mayweather) 

 

ثروت خالص: ۵۶۵ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : فلوید می ودر(Floyd Mayweather) 

 

فلوید می ودر، بوکسور سابق و حرفه ای آمریکایی است که در طی ۵۰ مسابقه خود، بصورت غیر قابل باوری، در هیچ یک از مسابقات شکست نخورد. او همچنین بنیانگذار شرکت Mayweather Promotions است. این شرکت در زمینه تبلیغات ورزش بوکس فعالیت دارد. مایو واتر پس از پیروزی نفس گیر خود در مقابل کانور مک گرگور در آگوست سال ۲۰۱۷، ثروت خالص خود را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان

 

 

٩. کوبی برایانت (Kobe Bryant) 

 

ثروت خالص: ۵۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : کوبی برایانت (Kobe Bryant) 

 

برایانت، بسکتبالیست سابق آمریکایی است. او تمام ۲۰ فصل از فعالیت خود در NBA را در تیم لس آنجلس لیکرز بازی کرده و رکورد طولانی ترین تعداد بازی برای یک تیم را در اختیار دارد.

 

 

۱۰. ادی جوردن (Eddie Jordan)

 

ثروت خالص: ۴٧۵ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : ادی جوردن(Eddie Jordan)

 

ادی جوردن؛ راننده سرعت سابق، رئیس تیم  Motorsport، تاجر، موزیسین و شخصیت تلویزیونی است. او در سال ۱٩٧۱، قهرمانی مسابقات کارترینگ ایرلند را بدست آورد و پس از آن در سال ۱٩٧۴ به فرمول فورد پیوست. او همچنین بنیانگذار تیم Jordan Grand Prix بود که از سال ۱٩٩۱ تا ٢۰۰۵ فعالیت داشت.

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان

 

 

۱۱. دیوید بکهام (David Beckham)

 

ثروت خالص: ۴۵۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : دیوید بکهام (David Beckham)

 

دیوید بکهام، فوتبالیست سابق اهل انگلستان است. او بیشتر بازی های خود را در تیم های انگلیسی همچون منچستر یونایتد و تیم ملی انگلستان انجام داد. 

 

سایر تیم هایی که بکهام برای آن ها بازی کرده عبارتند از پرستون نورث اند، رئال مادرید، میلان، لس آنجلس گلکسی و پاری سن ژرمن. بکهام در سال ۲۰۱۳ با پیراهن پاری سن ژرمن از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.  

 

 

۱٢. راجر فدرر (Roger Federer)

 

ثروت خالص: ۴۵۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : راجر فدرر(Roger Federer)

 

راجر فدرر، تنیس بازی حرفه ای اهل سوئیس است که در حال حاضر رتبه سوم بهترین تنیس باز تک نفره مردان جهان را در اختیار دارد. فدرر برای ۶ سال متوالی، بهترین تنیس باز مرد جهان معرفی شد و توانست ۱۶ جایزه ی گرند اسلم را از آن خود کند.

 

 

۱٣.کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo) 

 

ثروت خالص: ۴۵۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان :  کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo) 

 

کریستیانو رونالدو، بازیکن حرفه ای اهل پرتقال است که در حال حاضر برای باشگاه النصر عربستان و تیم ملی پرتقال، به عنوان کاپیتان و در پست مهاجم بازی می کند. رونالدو به عنوان بهترین فوتبالیست جهان شناخته شده است و مدام بر سر این عنوان با لیونل مسی می جنگد. در حقیقت، چندین سال است که جایزه “بازیکن سال” به یکی از این دو نفر داده می شود.

 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان

 

 

۱۴. لبران جیمز (LeBron James) 

 

ثروت خالص: ۴۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : لبران جیمز (LeBron James) 

 

لبران جیمز؛ بازیکن حرفه ای بسکتبال NBA است که در حال حاضر برای لس آنجلس لیکرز بازی می کند. بسیاری از افراد لبران جیمز را جزو سه بسکتبالیست برتر تاریخ می دانند و برخی دیگر از او به عنوان بزرگترین بسکتبالیست تاریخ یاد می کنند.

 

 

۱۵.مایکل بافر (Michael Buffer)

 

ثروت خالص: ثروت خالص: ۴۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : مایکل بافر(Michael Buffer)

 

مایکل بافر؛ بازیگر و گوینده معروف رینگ مسابقات حرفه ای بوکس و کشتی اهل آمریکا است. او تنها به خاطر گزارش مسابقات بوکس و معرفی شرکت کنندگان به ثروت زیادی دست پیدا کرده است. 

 

 

۱۶. شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)

 

ثروت خالص: ۴۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان :شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)

 

شکیل اونیل؛ بسکتبالیست بازنشسته آمریکایی است که به مدت ۱٩ فصل برای NBA بازی کرد و در حال حاضر، کارشناس ورزشی NBA است. او با قد ٢.۱۶ سانتی متر و وزن ۱۴٧ کیلوگرم، یکی از بازیکنان حرفه و شناخته شده در این عرصه بود.

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان

 

 

۱٧. لیونل مسی (Lionel Messi) 

 

ثروت خالص: ۴۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : لیونل مسی (Lionel Messi) 

 

لیونل مسی، فوتبالیست حرفه ای آرژانتینی است. او در حال حاضر به عنوان مهاجم برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین بازی می کند. مسی چندین بار، بازیکن سال لقب گرفته و پس از رونالدو، ثروتمندترین فوتبالیست حال حاضر جهان است. 

 

 

۱٨. بود سلیگ (Bud Selig)

 

ثروت خالص: ۴۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : بود سلیگ (Bud Selig)

 

بود سلیگ؛ سرپرست بیسبال لیگ برتر آمریکا است. او از سال ۱٩٩٢ تا ۱٩٩٨ به عنوان سرپرست اجرایی فعالیت کرده و از سال ۱٩٩٨ تا به امروز، سرپرستی لیگ برتر بیسبال آمریکا را بر عهده دارد. 

 

او همچنین بنیانگذار تیم بیسبال Milwaukee Brewers است. سلیگ، مالکیت این تیم را از سال ۱٩٧۰ و پس از خریداری تیم ورشکسته Seattle Pilots بدست آورد. او پس از خرید این تیم، آن را به ایالت میلواکی منتقل کرد.

 

 

۱٩. فیل میکلسون (Phil Mickelson) 

 

ثروت خالص: ۴۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : فیل میکلسون(Phil Mickelson) 

 

فیل میکلسون، گلف باز حرفه ای آمریکایی است. فیل، برنده ۴٢ رویداد در مسابقات قهرمانی گلف آمریکا از جمله ۵ قهرمانی اصلی، سه عنوان استادی، یک قهرمانی گلف آمریکا و یک قهرمانی مسابقات گلف آزاد را در کارنامه دارد.

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان

 

 

٢۰. وینی جانسون (Vinnie Johnson) 

 

ثروت خالص: ۴۰۰ میلیون دلار 

 

ثروتمندترین ورزشکاران جهان : وینی جانسون (Vinnie Johnson) 

 

وینی جانسون، بسکتبالیست بازنشسته آمریکایی است که برای تیم دیترویت پیستونز NBA بازی می کرد. او در طی بازی برای این تیم، دو بار عنوان قهرمانی را بدست آورد.

 

از دست ندهید