جان یامان : من دم به دقیقه عاشق نمیشم + بیوگرافی خواندنی و بازیگری او در ایتالیا

جان یامان ( به ترکی Can Yaman ) متولد ۱٧ آبان ۱٣۶٨ در منطقه سوعادیه ی استانبول، بازیگر و مدل سرشناس ترک است. در این مطلب قصد داریم تا به بیوگرافی جان یامان بپردازیم.

با وای آره همراه شوید: 

 

 

خانواده و تحصیلات

 

جان از پدری بنام گوون و مادری بنام گولدم متولد شده و دارای اصالتی یوگسالاویایی است. او تک فرزند خانواده است. پدر و مادر جان یامان وقتی که او ۵ ساله بود از یکدیگر جدا شدند.

 

 

پدربزرگ پدری جان، از مهاجران یوگوسلاوی و مادربزرگ پدریش از مهاجران اهل مقدونیه است. او همچنین خواهرزاده مربی تیم Konyaspor ترکیه می باشد.

 

خانواده و تحصیلات جان یامان

 

جان بچه درسخوانی بوده و به ورزش علاقه زیادی داشته است. او دوران دبستان و راهنمایی را در کالج بیلفن و دبیرستان را در یک دبیرستان ایتالیایی در استانبول گذراند و سپس با نمرات عالی از این دبیرستان فارغ التحصیل شد.

 

 

جان، سال آخر دبیرستان را در ایالت اوهیوی ایالات متحده گذراند و پس از بازگشت از آمریکا، مشغول تحصیل در رشته حقوق دانشگاه یدی تپه شد. او در این دوران نیز با برنامه تبادل دانشجو به واشینگتن ایالات متحده رفت و درس های حقوق را در واشنگتن گذراند.

 

 

جان یامان در دورانی که مشغول شغل وکالت بود به عنوان سرگرمی در کلاس های بازیگری شرکت میکرد و درس های بازیگری را از جونیت ساییل یاد می گرفت. او بعد ها با اصرار اطرافیانش بصورت جدی وارد عرصه ی بازیگری شد.

 

 

جان به مدت ۶ ماه به کار وکالت پرداخته است. پدر جان به او گفته بود که باید وکیل شود و بعد هرکاری که دوست داشت می تواند انجام دهد.

 

بیوگرافی و جدابترین عکس های جان یامان

 

جان یامان علاوه بر بازیگری، لیسانس بسکتبال دارد. او ورزش هایی همچون فوتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، رافتینگ نیز انجام می دهد و پیانو و گیتار نیز می نوازد. توانایی جان به این موارد محدود نمی شود چرا که او علاوه بر زبان ترکی به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و زبان لاز (در بخش هایی از جنوب شرقی دریای سیاه و گرجستان کاربرد دارد) مسلط است. 

 

 

آغاز کار بازیگری

 

 جان یامان برای اولین بار در سال ٢۰۱۴ با سریال دلدادگی جلوی دوربین رفت و با بازی بسیار خوب خود در کنار سینم کوبال، پیشنهادات بازیگری دیگری را دریافت کرد.

 

 

او در این سریال با نقش بدیر با افرادی همچون بننو ییلدریملار، سلما ارگچ، تیموچین اسن، سینم کوبال، فیرات چلیک و سزائی آیدین همبازی شده بود.

 

فیلم ها و سریال های جان یامان

 

جان یامان در سال ٢۰۱۵ به همراه آچلیا توپال اوغلو، نقش اصلی سریال عشق از روی لجبازی را بر عهده گرفت. او سپس وارد کادر سریال کدوممون دوست نداشتیم شده و  با افرادی همچون سلن سویدر، چنگیز بوزکورت، آلتان ارککلی، گول اونات، بولنت شاکراک، مهتاپ بایری، دنیز اورال و ویسیل دیکر همبازی شد.

 

 

بازی معروف جان یامان مربوط به سریال پرنده ی سحرخیز در سال ۲۰۱۸ است. جان یامان و دمت اوزدمیر نقش های اصلی این سریال را بر عهده داشتند. جان بخاطر بازی بسیار خوب خود در این سریال، جایزه پروانه ی طلایی بهترین بازیگر مرد را نیز دریافت کرده است.

 

 

جان یامان و دمت اوزدمیر همچنین در سال  ۲۰۱۹ در مسابقه ی خوانندگی اوسس ترکیه که آخر هر سال مخصوص بازیگران برگزار می شود شرکت کرده بودند. 

 

 

جان در حال حاضر ساکن ایتالیا بوده و در حال بازی یک سریال ایتالیایی بنام come il mare (بنفش مثل دریا) است.  

 

 

قد و وزن جان یامان

 

قد جان ۱.٨٣ سانتی متر و وزن او ٧۰ کیلوگرم است.

 

 

همسر و روابط خصوصی جان یامان

 

جان یامان مجرد است. طبق گفته یامان، بیشترین رابطه عاشقانه ی او یکسال طول کشیده است. او در سال ۲۰۱۵ و پس از همبازی شدن با آچلیا توپال اوغلو در سریال عشق از روی لجبازی، وارد رابطه ی عاشقانه با وی شد و پس از مدت کوتاهی از وی جدا شد. جان سپس به مدت ۸ ماه با بازیگر ترک، بستمجی اوزدمیر دوست شد.

 

 

جان یامان در سال ۲۰۱۸ و همبازی شدن با دمت اوزدمیر، رابطه عاشقانه خود را با وی آغاز کرد و جدیدا نیز از او جدا شده است. جان مدتی با آسلیشاه آلکوچلار (دختر بازیگر قدیمی ترک، گلشاه آلکوچلر) در مکانی عمومی دیده شده بود.   

 

همسر و دوست دختر جان یامان

 

در سال ۲۰۱۸ حرف و حدیث هایی مبنی بر رابطه عاشقانه بین جان یامان و رابیا یامان، نامزد سابق شکرو اوزییلدیز بوجود آمده بود که جان در شبکه اجتماعی خود این شایعه را رد کرد. جان مدتی با دیلتا لئوتا Diletta Leotta (گوینده خبر ورزشی ایتالیایی) رابطه داشت.

 

 

گفته میشود که جان در حال حاضر با همبازی ایتالیایی خود در سریال ایتالیایی Viola come il mare (بنفش مثل دریا) بنام Francesca Chillemi رابطه دارد. طبق گفته جان، او عشق اولش را به خاطر نمی آورد و معتقد است که عشق تنها یک بار تجربه می شود و دم به دقیقه نمیتوان عاشق شد. او گفته است که آدم سرسختی است و به سختی عاشق می شود.

 

 

 او این اظهارات را در زمان دوستی با دمت گفته و ادامه داده بود که در مورد اینکه در حال حاضر عاشق هستم یا نه چیزی نمیتوانم بگویم و این موضوع مربوط به خودم است.

 

جان یامان در مصاحبه ای گفته است که اندام، نوع نگاه کردن، موها، دست ها و بوی عطر فردی که میخواهد با او وارد رابطه شود برایش مهم است اما رفتارش بیشتر از همه چیز او را تحت تاثیر قرار میدهد. او در ادامه گفته است ازدواج و بچه دار شدن چیز بعیدی برای من نیست و ممکن است یکباره اتفاق بیفتد. 

 

 

خصوصیات جان یامان

 

جان در مصاحبه ای گفته است که وقتی هوا تاریک می شود حالت روحی او عوض می شود و حالش بهتر می شود. طبق گفته یامان، برعکس پرنده سحرخیز، وی مانند پرنده شب است و تا دیر وقت بیدار است. او همچنین تحمل گرسنگی و گرما را ندارد.

 

 

طبق گفته جان، طرفدارانش بیشتر از چال های گونه هایش خوششان می آید اما او موهایش را بیشتر دوست دارد! او گفته است که آدم لجباز و با تحملی است و از نظر او، لذت بازیگری از وکالت بیشتر است. 

 

 

هجوم هواداران ایتالیایی جان یامان به سمت او

 

هجوم هواداران ایتالیایی جان یامان به سمت او

 

جان وقتی برای تعطیلات به رم ایتالیا رفته بود که با خیل عظیم طرفدارانش روبرو شده بود. طبق گفته یامان، مردم پشت در هتل برای دیدن او صف کشیده بودند! پس از انتشار عکس های اینستاگرامی جان یامان در حالی که در بین طرفداران خود در رم عکس میگرفت، ابرو پولات خواننده ترک چنین گفته است: “آدم وقتی اینو میبینه اشتهاش کور میشه. یامان برای تبلیغات چنین کارهایی می کنه و به این افراد پول داده.”  

 

 

جان یامان و ماجرای درگیری با سلن سویدر

 

جان سر صحنه فیلمبرداری سریال کدوممون دوست نداشتیم، پس از بحث با سلن سویدر، یک لیوان به سمت او پرتاب کرده بود. سلن به خاطر این موضوع جان را به دادگاه کشانده بود.

 

 

دادگاه، جزای نقدی ۷ هزار ۸۳۰ لیره ای برای یامان بریده بود اما جان در مصاحبه ای گفته است که این مبلغ را پرداخت نخواهد کرد. سلن به خاطر ترس از جان مدتی سر صحنه فیلمبرداری نرفت و پس از آن، این سریال را ترک کرد.

 

 

پیج اینستاگرام جان یامان

 

پیج اینستاگرام جان یامان

 

جان یامان در اینستاگرام بسیار فعال است و جزو سلبریتی های پرطرفدار در این شبکه  اجتماعی می باشد. او در حال حاضر ۱۰٫۵ میلیون دنبال کننده دارد. 

 

 

فیلم ها و سریال های جان یامان 

 

٢۰۱۴- سریال Gonul isleri (دلدادگی) در نقش بدیر

 

٢۰۱۵- سریال inadina Ask (عشق از روی لجبازی) در نقش یالین آراس

 

٢۰۱۶- سریال ?Hangimiz Sevmedik (کدوممون دوست نداشتیم؟) در نقش تاریک چام 

 

٢۰۱٧- سریال Dolunay (ماه کامل) در نقش فریت 

 

٢۰۱٨- سریال Erkenci kus (پرنده ی سحرخیز) در نقش جان دیویت

 

۲۰۲۱- سریال Che Dio ci Aiuti (  خدا به ما کمک میکند  ) در نقش گینو – بازیگر میهمان 

 

۲۰۲۲-  سریال ایتالیایی Viola come il mare (بنفش مثل دریا) در نقش فرانسسکو دمیر

 

از دست ندهید