ذهن خوانی و ۵ روش ساده برای اینکه ذهن فرد مقابل را سریعا بخوانید

چهره های ما فوق العاده پر معنی هستند. طبق گفته سیسرون، فیلسوف معروف: ” چهره، تصویری از ذهن است.” با اینکه هزاران سال از زمان گفتن این جمله میگذرد اما هنوز هم میتوانیم به واقعیت آن پی ببریم. چیز هایی وجود دارند که هر چقدر سعی در پنهان کردنشان داشته باشیم نمیتوانیم براحتی پنهانشان کنیم و حالت چهره یکی از این موارد است.

 

 

زبان بدن بصورت گسترده ای برای درک آنچه فرد مقابل به آن فکر میکند بکار می رود. برای مثال میتوانیم به جذابیت فیزیکی اشاره کنیم. وقتی کسی جذب فرد دیگری می شود این موضوع اغلب کاملا مشخص است.

 

 

برای مثال شما می توانید نگاه خاص جنس مخالف را در یک میهمانی تصور کنید. همین امر در مورد فردی که از صحبت با فرد مقابلش خسته شده یا فردی که غرق مطالعه مطلبی خاص در روزنامه شده است نیز صدق می کند. 

 

 

همه ما نسبت به این سیگنال های بزرگ حساس هستیم و غالبا آنها را از دست نمی دهیم. برای مثال اگر کسی بیش از حد عصبانی باشد، در اکثر مواقع می توان براحتی به حالت وی پی‌ برد اما خواندن احساسات ظریف تر می تواند دشوار باشد، به ویژه وقتی صحبت از جذب شدن افراد به یکدیگر باشد.

 

 

درک سیگنال های فردی که یک پیام کلی از جذب شدن یا دلزدگی را منتقل می کند نیاز به کسب مهارت های ظریف تری دارد. با دانستن این مهارت ها شما براحتی می توانید حتی قبل از اینکه مردم متوجه حالت چهره خودشان شوند به آنچه در ذهنشان میگذرد پی ببرید. 

 

 

توجه به تغییرات ظریف حالت های چهره می تواند قدرت ذهن خوانی مدرن را در اختیارتان قرار دهد.

 

در این جا به ۵ تکنیک ساده اشاره خواهیم کرد که می توانید به کمک آن ها به یک ذهن خوان تبدیل شوید. با وای آره همراه باشید:

 

 

تکنیک اول برای ذهن خوانی:  نگاه V شکل

 

نگاه کردن به چشم های یک فرد تا “محدوده ی v شکل” ( که از چشم ها تا پایین سینه را شامل می شود) یک نشانه واضح از جذب شدن یک فرد به فردی دیگر است. گاهی ممکن است این نگاه بصورت ناخودآگاه یا زودگذر باشد اما در حالت کلی این نگاه بدین معنی است که فردی از نظر جنسی جذب شما شده است.

 

 

۷۵ حقیقت وحشتناک و بسیار جالب در مورد عنکبوت ها که لازم است بدانید

 

 

تکنیک دوم برای ذهن خوانی: پلک زدن مکرر 

 

افرادی که مضطرب هستند بیشتر از افراد ریلکس، پلک می زنند. استرس ناشی از دروغ گفتن، اغلب با افزایش تعداد پلک زدن آشکار می شود. استرس داشتن یک فرد لزوما به معنی دروغ گفتن او نیست اما پلک زدن مکرر قطعا یکی از نشانه های آن است.

 

 

تکنیک سوم برای ذهن خوانی:  قورت دادن آب دهان

 

در بحث دروغ گویی، روانشناسان معتقدند که دروغگو ها تمایل به قورت دادن آب دهان یا به نوعی تمایل به قورت دادن دروغشان را دارند.

 

قرار دادن یکی از دست ها بر روی دهان یکی از نشانه های دروغگویی است و یک نشانه ظریف‌تر، قورت دادن آب دهان است. نگاه به نزدیک ترین راه خروجی نیز ممکن است نشانه دیگری از دروغگویی باشد.

 

 

تکنیک چهارم برای ذهن خوانی: خواندن صورت را یاد بگیرید 

 

حرکات چهره و یادگیری تکنیک های واقعی خواندن چهره، روشی برای ارزیابی ویژگی های یک فرد است. این روش، راهی برای خواندن ویژگی های چهره یک فرد هنگام نگاه کردن وی، بر‌اساس ساختار کلی صورت و ترتیب نگاه کردن او است. یادگیری این تکنیک ها به زمان نیاز دارد اما کسانیکه آن ها را یاد میگیرند به تاثیرات فوق العاده این تکنیک ها پی می برند. نام علمی خواندن چهره، فیزیونومی یا رفتارگرایی است.

 

 

تکنیک پنجم برای ذهن خوانی: گشاد کردن چشم ها

 

گاهی اوقات هر چقدر تلاش کنیم، قادر به کنترل برخی از سیگنال ها نیستیم. اگر چیز جذابی را مشاهده کنیم، بصورت اتوماتیک چشمانمان گشاد می شود. در این شرایط، بنظر میرسد دوست داریم چیز جذاب تری را ببینیم.

 

 هرکس واقعا می خواهد بداند چگونه باید سیگنال‌های عمیق، ناخودآگاه و پنهان را از چهره یک فرد بخواند، باید سخت مطالعه کند و توجه به چشم ها را فراموش نکند. جدا از نتیجه خوب یا بد، ما از طریق پنجره چشم ها می توانیم افراد اطرافمان را درک کنیم.

از دست ندهید