بیوگرافی خواندنی بورای هوشسوز (Buray Hossoz) خواننده خوش صدای ترک ۲۰۱۹

بورای هوشسوز (به لاتین Buray Hossoz)، خواننده خوش‌صدا و ۳۴ ساله معروف ترک است. بورای از‌جمله خوانندگان موفق ترک است که توانست در مدت کوتاهی طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

بیوگرافی کامل بورای خواننده ترک

پیش از مطالعه زندگینامه کامل بورای هوشسوز بیوگرافی کوتاهی از وی را تقدیمتان می‌کنیم:

نام: بورای هوشسوز 

تاریخ تولد: ۱۵ ژوئن ۱٩٨۴ 

محل تولد: شهر لف کوشا قبرس شمالی

شغل: خواننده 

قد: ۱۷۰ سانتی متر 

وزن: ۷۰ کیلوگرم 

سبک: پاپ ترکی 

ساز تخصصی: گیتار 

سال‌های فعالیت: از ٢۰۱۵ تاکنون 

ملیت: قبرسی

محل سکونت: قبرس

وضعیت تاهل: مجرد 

خانواده موزیسین و شروع علاقه به موسیقی

بورای در قبرس شمالی و در خانواده‌ای موزیسین متولد شد. او که استعداد موسیقی را از پدر خود به ارث برده بود در سن هفت سالگی تصمیم گرفت تا راه پدرش را ادامه دهد. او در همان سن ۷ سالگی طریقه نواختن آلت موزیک باغلاما را یاد گرفت و علاقه زیادی به یادگیری آهنگ سنتی ترکیه و موزیک فالک قبرس از خود نشان داد. بورای در دوران دبیرستان، مهارت‌های مربوط به گیتار و پیانو خود را در حد بسیار خوبی فراگرفته بود.   

 

دوره تحصیل و تجربه صحنه موسیقی

بورای به‌سبب مهارت خود در نواختن ابزار آلات موسیقی و علاقه‌ای که به این رشته داشت تصمیم گرفت تا وارد دانشگاه مدیترانه شرقی در شمال قبرس شود. او در طی دوران تحصیل خود در این دانشگاه بصورت مداوم در صحنه موزیک قبرس حاضر می‌شد.

این خواننده خوش‌صدا که به گیتار الکتریکی مسلط شده بود، به همراه هنرمندان معروفی همچون هالوک لونت، کوزی، روبر هاتمو، سونر آریجا، هازال، گوکان تپه، ابرو آیدین، برکسان، ایزل و لارکوس لارکو در تور های بین‌المللی زنده که در قبرس برگزار می‌شد حضور پیدا می کرد.

بیوگرافی و عکس های جدید بورای

در مارس ۲۰۰۳، بورای بعنوان خواننده اصلی گروه یونایتد بوی باند انتخاب شد. او در سال ٢۰۰۴ و با عنوان تک‌نواز گروه یونایتد بوی باند در بین ۱۲۵ شرکت کننده یوروویژن قبرس به مرحله نهایی راه پیدا کرد و توانست به همراه این گروه در جایگاه چهارم مسابقات قرار بگیرد. به سبب این موفقیت، از گروه یونایتد بوی باند دعوت شد تا در رویال الکیاندرا پالاس انگلستان به اجرای کنسرت بپردازند.  

این ستاره جوان در ساخت آلبوم بسیاری از هنرمندان قبرس همکاری داشته و سرگروهی ارکستر برنامه تلویزونی KKTC را نیز به دست آورده است. بورای همچنین به همراه گروه سنسیتیو ویبریشنز و شرکت در پروژه آکوستیک سرمانی، در کنسرت‌های متعددی مشارکت کرده است.

او پس از بدست آوردن این تجارب، تصمیم به ادامه تحصیل در انگلستان گرفت و توانست فوق‌ لیسانس رشته ساخت موزیک و مهندسی صدا را دانشگاه گلمورگان انگلستان اخد کند.   

عکس های جدید و اینستاگرامی بورای خواننده ترکدوره فعالیت حرفه‌ای

بورای اولین آلبوم خود به نام ۱ Şışe Aşk را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد. ترانه اصلی اولین آلبوم بورای، Istersen نام داشت. این ترانه توسط گوزده آنچل نوشته شده و توسط خود بورای آهنگسازی و آماده شده بود. گوزده آنچل یکی از ترانه‌سرا‌ها و آهنگسازان مطرح ترک است که بورای پس از سفر به استرالیا در ملبورن با او آشنا شد.

طولی نکشید که آهنگ istersen در رادیو و پلت فرم‌های دیجیتال بسیار محبوب شد. این آهنگ که ریتم‌های آکوستیک آن توسط خود بورای تنظیم شده بود در‌نهایت توانست در لیست ٢۰ آهنگ برتر ترکیه رتبه یک را از آن خود کند.

 دومین کار منتشر شده توسط بورای مربوط به موزیک ویدئو آهنگ Sen Sevda Misin این آلبوم بود. با پخش این موزیک ویدئو این آهنگ توانست به صدر چارت آهنگ‌های رسمی ترکیه دست پیدا کند. سومین و آخرین موزیک ویدئو منتشر شده این آلبوم نیز متعلق‌به آهنگ Kimsenin Socu Yok بود که محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرد.

آلبوم ها و آهنگ های بورای

پس از این موفقیت وی آلبوم ریمکس خود بنام instersen را منتشر کرد. در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸، بورای به ترتیب آلبوم‌های Sahiden و kehanet را منتشر کرد که این آلبوم‌ها نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و حتی ویدئو کلیپ Sahiden از همین آلبوم توانست در مدت کوتاهی بازدیدی چند میلیونی را در یوتیوب به خود اختصاص دهد.

بورای اعلام کرده است که بزرگترین هدفش تبدیل شدن به یکی از موزیسین‌های برتر دنیاست.

جوایز بورای هوشسوز

بورای در سال ۲۰۰۱ توانست دو بار برنده جایزه ملی ترانه‌سرائی مایور ارکسترا قبرس شود. وی همچنین در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت جوایز بسیاری از‌جمله دو جایزه رسانه‌ای، یک جایزه جوان ترک و چندین جایزه دیگر شد. 

بیوگرافی خواندنی بورای هوشسوز خواننده قبرسی

درخواست از سرنای ساریکایا 

بورای اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که صدای سرنای ساریکایا، بازیگر معروف ترک را می‌پسندد و دوست دارد با او همخوانی داشته باشد.

بورای و سرنا ساریکایا همسر و دوست دختر بورای هوشسوز

بورای مجرد است و علاقه‌ای به انتشار اخبار خصوصی خود ندارد.

اینستاگرام بورای  هوشسوز

بورای در شبکه‌های اجتماعی از‌جمله اینستاگرام بسیار فعال است و در‌حال حاضر نزدیک به ۶۵۰ هزار دنبال کننده دارد. 

 

آلبوم‌های بورای هوشسوز

۲۰۱۵- آلبوم sise ask 1

۲۰۱۵- آلبوم istersen (آلبوم ریمیکس )

۲۰۱۶- آلبوم Sahiden 

۲۰۱۸- آلبوم kehanet

 

از دست ندهید