عمر طولانی و چیز ۸ چیز در مورد بدنتان که نشان دهنده عمر طولانی شماست 

عمر طولانی : عادت های سالم، تنها چیزی نیست که می توانند عمر شما را طولانی کنند بلکه برخی از موارد، نشان دهنده عمر طولانی تر شما هستند. برای مثال می توانید بدن بزرگی داشته باشید و غذای زیادی بخورید اما اگر چربی شکم نداشته باشید، ممکن است بتوانید حتی تا ۱۰۰ سال نیز عمر کنید.

 

در این مطلب، نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه نشانه های عمر طولانی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با وای آره همراه باشید:

 

 

 ۱.  جوان تر بنظر می رسید 

 

عمر طولانی و نشانه های آن :  جوان تر بنظر می رسید

یکی از مطالعات جالب در رابطه با نشانه های عمر طولانی توسط دانشمندان دانمارکی انجام شده است. این دانشمندان ۱۸۷ دو قلو را از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که قلی که جوان تر به نظر می‌رسید، عمر طولانی تری داشته است. 

 

 

۲ . خانوم هستید 

 

 محققان به این نتیجه رسیده اند که زنان بطور کلی، ۶ تا ۸ سال بیشتر از مردان عمر می کنند. طول عمر بیشتر زنان می تواند به دلیل ویژگی های بیولوژیک و تفاوت های رفتاری زنان در مقایسه با مردان باشد.  

 

 

 ۳ . پس از ۳۳ سالگی زایمان کرده اید 

 

عمر طولانی و نشانه های آن : پس از ۳۳ سالگی زایمان کرده اید

 برخی از محققان به این نتیجه رسیده اند که اگر پس از ۳۳ سالگی بچه دار شوید، ممکن است عمر طولانی تری داشته باشید. دانشمندان، عمر طولانی زنان را با سیستم تولید مثل آنان مرتبط میدانند. در صورتیکه سیستم تولید مثل زنان فعال باشد، سرعت پیر شدن این سیستم کاهش می یابد و بدین ترتیب، سرعت پیر شدن کل بدن نیز کاهش پیدا می کند.  

 

 

۴.  شاخص توده ی بدنی شما بین ۱۸.۵ و ۲۵ است

 

 طبق مطالعات انجام شده، چاقی می تواند عمر شما را کوتاه تر کند. دانشمندان همچنین خاطر نشان کرده اند که یک شاخص توده بدنی نرمال، بین ۱۸.۵ تا ۲۵ است. این مقدار، عدد توصیه شده‌ای است که می تواند شما را سالم تر نگه دارد. در عین حال، شاخص اضافه وزن بین ۲۵ و ۳۰ و شیب چاقی بین ۳۰ و ۳۵ است. 

 

 

چگونه شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنیم؟ 

 

 شاخص توده بدنی، فرمولی است که از قد و وزن برای محاسبه چربی بدن استفاده میکند. فرمول شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲. در لینک مشخص شده می توانید شاخص توده ی بدنی خود را بصورت آنلاین محاسبه کنید. 

 

 

چربی شکم حتی در افرادی که با مشکل اضافه وزن روبرو نیستند، می تواند علت برخی از بیماری های قلبی باشد که بر روی طول عمر تاثیر می گذارند.

 

 

 مطالعه‌ای که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ بر روی بیماران به اجرا در آمد نشان داد که چربی شکم، چربی خطرناک تری است. محققان همچنین اظهار داشته‌اند که عضله مانند یک انبار متابولیک است و به کاهش سطح قند خون کمک می کند.

 

 

۶. خوش خواب هستید 

 

طبق تحقیقات انجام شده، مدت زمان خواب مهم است؛ بنابراین خواب شبانه کمتر از ۵ تا ۷ ساعت می تواند طول عمر را ۱۲ درصد کاهش دهد. انجمن پزشکی خواب و همچنین مجلات مختلف، مدت زمان مختلفی را برای هر یک از گروه های سنی توصیه می کنند : 

 

 

  • بزرگسالان جوان ( ۱۸ تا ۲۵ سال) ۷ تا ۹ ساعت 

 

  • بزرگسالان ( ۲۶ تا ۶۴ سال) ۷ تا ۹ ساعت 

 

  • بزرگسالان مسن تر ( ۶۴ سال به بالا) ۷ تا ۸ ساعت

 

 

۷ . راست دست هستید 

 

این موضوع صد درصد اثبات نشده است اما برخی از مطالعات نشان می دهند که افراد راست دست، از جمله بزرگسالان و ورزشکان، عمر طولانی تری دارند. 

 

 

۸.  شما یک خانوم قد بلند هستید 

 

عمر طولانی و نشانه های آن :  شما یک خانوم قد بلند هستید 

طبق یکی از نتایج جالب تحقیقات، احتمال اینکه زنان قد بلند به سن ۹۰ سالگی برسند بیشتر است. در عین حال، میزان قد مردان با طول عمر آن ها ارتباطی ندارد. برای مردان، ورزش به مدت بیش از ۶۰ دقیقه در روز، کلید سلامتی و افزایش طول عمر مردان است. 

 

از دست ندهید