مضرات گوشی و ۵ اشتباهی که هنگام استفاده از گوشی مرتکب می شویم

مضرات گوشی : ممکن است به کیفیت خواب و زنگ گوشی تان برای بیدار شدن به موقع از خواب اهمیت زیادی دهید اما باید به خاطر داشته باشید که استفاده از تلفن همراه در هنگام خواب، به هیچ وجه برایتان خوب نیست.

 

علاوه بر هنگام خواب، گوشی همراه در طول روز و بیش از آنچه تصور کنید، به شما آسیب میرساند. در این مطلب به اشتباهاتی اشاره خواهیم کرد که هنگام استفاده از این تکنولوژی مرتکب می شوید. با وای آره همراه باشید:

 

 

۱. خوابیدن با گوشی

 

تلفن همراه، اصولا یک انتقال دهنده و دریافت کننده الکترومغناطیسی است. این بدین معنی است که این دستگاه، امواج رادیویی از خود منتشر می کند. با اینکه هنوز نتایجی در این زمینه به اثبات نرسیده است اما تحقیقات پیرامون تاثیر قرارگیری طولانی مدت در معرض امواج رادیویی در حال بررسی است.

 

 

 خاموش کردن گوشی یا قرار دادن گوشی در اتاقی دیگر، کار غیر ممکنی به نظر می رسد؛ با اینحال بهتر است گوشی خود را هنگام خواب در حالت هواپیما قرار دهید.

 

مضرات گوشی هوشمند

 

 

٢. قرار گیری طولانی مدت در معرض نور آبی

 

نور صفحه نمایش گوشی شما، ملاتونین را که هورمونی برای تنظیم سیکل خواب است، از بین می برد. نور آبی همچنین باعث سردرد، مشکلات چشم و بینایی می شود. بهتر است تنظیمات سطح نور آبی گوشیتان را از نو انجام دهید و فیلتر نور آبی را فعال کنید.

 

مضرات نور گوشی در شب

 

 

٣. استفاده از گوشی با آنتن ضعیف

مضرات گوشی : استفاده از گوشی با آنتن ضعیف

 

زمانیکه سیگنال گوشی تان ضعیف است، این بدین معنی است که گوشیتان به عنوان منتقل کننده، سیگنال قدرتمندی از خود منتشر می کند و هر چقدر که انرژی بیشتری بدین طریق منتقل شود، آسیب بیشتری به سلامتی شما وارد می شود.

 

 

 در شرایطی که سیگنال ضعیف است، توصیه دکتر دورا دیویس، استفاده از تلفن ثابت یا دور کردن هرچه بیشتر تلفن همراه است. سیگنال ضعیف همچنین مشکل گرم شدن گوشی را به دنبال دارد.

 

 

فواید و مضرات گوشی همراه

 

 

۴. تماس گوشی با پوستتان

 

مطالعات متعددی پیرامون رابطه بین گوشی و سرطان انجام شده است؛ این تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که احتمال سرطان زا بودن امواج حدود ٩۰۰ مگاهرتز (که باعث داغ شدن گوشی می شود) بیشتر است. هر زمان که گوشی خود را به بدنتان نزدیک می کنید، پوستتان به راحتی ذرات ریز گرما را به خود جذب می کند.

 

 

 اگر چه تحقیقات اثبات شده دیگری پیرامون تاثیر امواج رادیو مغناطیسی بر روی بدن وجود ندارد اما همگی می دانیم که وقتی فاصله بین گوشی تان را حفظ می کنید، جذب امواج بصورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

 

 

سعی کنید برای صحبت با گوشی از هدست و اسپیکر فون استفاده کنید تا از تماس با گوشی جلوگیری کنید و در صورتیکه از گوشی استفاده نمی کنید، آن را کنار بگذارید تا کمتر در معرض امواج قرار بگیرید.

 

 

مضرات امواج گوشی

 

 

۵. نگاه به صفحه نمایش با پوزیشن نامناسب

 

مضرات گوشی : نگاه به صفحه نمایش با پوزیشن نامناسب

 

طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از گوشی همراه، باعث آسیب رسیدن به انگشتان میشود که از جمله این آسیب ها می توان به مشکل تاندونیت اشاره کرد. آسیب دیگری که در استفاده از تلفن همراه بوجود می آید، بیماری گردن پیامکی (text neck) است.

 

 

همانطور که از نام این بیماری مشخص است، زمانیکه شما گردن خود را به جلو خم می کنید تا به صفحه نمایش نگاه کنید، فشار روی ستون فقرات گردن،به تدریج افزایش پیدا می کند.

 

 

به مرور زمان، وزنی که روی گردنتان احساس می کنید ممکن است ۵ برابر بیشتر از وزن سرتان باشد. بنابراین، گوشیتان را با چشم هایتان در یک راستا قرار دهید و تا جایی که می توانید، گردنتان را صاف نگه دارید.

 

از دست ندهید