یافته های بسیار جالب در مورد جنسیت فرزند و طول عمر والدین

طول عمر : همانطور که همه میدانیم در اکثریت موارد، رابطه ی خوب و صمیمانه ای بین پدران و دختران برقرار است. در این مطلب قصد داریم تا نتیجه تحقیقاتی که پیرامون رابطه دختران و پدران و همینطور رابطه ی بین والدین و فرزندان صورت گرفته است تقدیمتان کنیم. با وای آره همراه شوید :

 

دختران علاوه بر شادی زیادی که با خود به همراه می آورند به طول عمر پدران شان می افزایند. با توجه به اینکه تحقیقات خاصی پیرامون رابطه تولد فرزند و سلامت پدران صورت نگرفته بود، متخصصان در دانشگاه jagiellonian مطالعه ی دقیقی را بر روی این موضوع انجام دادند. در این بررسی، مقدار زیادی از داده های جمعیت شناختی از ۴٣۱۰ فرد ( شامل ٢۱۴٧ مادر و ٢۱۶٣ پدر) جمع آوری شده و مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

تعدادی از دختران و پسران نیز در این آزمایش شرکت کردند و در نهایت مشخص شد که تعداد بچه ها یا پسر ها هیچ گونه تاثیری روی پدران ندارد با اینحال تعداد فرزندان دختر با طول عمر پدران رابطه ی مستقیمی داشت.

 

 

این مطالعه نشان داد که پدران دختر دار طول عمر بیشتری دارند و هر چقدر که تعداد دختران آن ها بیشتر باشد به همان میزان به طول عمر آن ها اضافه می شود بطوریکه تولد هر دختر، ٧۴ هفته به عمر پدران اضافه می کند. با اینکه این یافته خبر خوشی برای پدران است اما برای مادران خوشحال کننده نیست.

 

 

طبق مطالعه ای که در ژورنال آمریکایی Human biology منتشر شده است، هم دختر و هم پسر، تاثیر منفی بر روی عمر و سلامتی مادر دارند و عمر او را کم می کنند. بر اساس یکی دیگر از مطالعات، زنانی که دوران مجردی بیشتری دارند، خوشحال تر هستند.

 

 

بر خلاف این یافته، طبق یکی دیگر از مطالعات، داشتن فرزند ( بدون در نظر گرفتن جنسیت ) عمر پدر و مادر را افزایش می دهد. طبق داده های جمع آوری شده در طول ۱۴ سال، والدینی که فرزند دارد در مقابل والدینی که صاحب فرزند نیستند، طول عمر بیشتری دارند.

از دست ندهید