سفر به ژاپن : ۱۰ موردی که توریست ها هنگام سفر به ژاپن از آن ها متنفرند

سفر به ژاپن یکی از جالبترین و خاطره انگیز ترین سفر های هر گردشگری در جهان است و افراد زیادی دوست دارند به این کشور زیبا و پیشرفته سفر کنند.

 

این جاذبه متقابل است، زیرا دولت ژاپن هدف استقبال از ۴۰ میلیون گردشگر را تا سال ۲۰۲۰ و ۶۰ میلیون را تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است.

 

با این حال، مانند سایر مناطق محبوب گردشگری، سوء ارتباطات باعث ایجاد ناراحتی، هم برای افراد محلی و هم گردشگران می شود.

 

مشکلاتی که افراد محلی با توریست ها دارند به طور گسترده و یک طرفه گزارش شده است، اما توریست ها نیز بصورت متقابل با مشکلاتی روبرو هستند که کمتر به آن ها اشاره شده است.

 

ژاپن یکی از امن ترین، تمیزترین و سرگرم کننده ترین مکان های کره زمین است و نکات مثبت آن بیشتر از نکات منفی آن است. با این وجود، گردشگران با امید برطرف شدن مشکلات، تجربیات بد خود را از این کشور به اشتراک می گذارند.

 

ما در این مقاله به این مشکلات اشاره خواهیم کرد تا هنگام سفر به ژاپن یا حتی اقامت در این کشور با مشکلی مواجه نشوید. با وای آره همراه باشید:

 

 

۱. نبود سطل زباله

 

توریست ها همواره از ترکیب این دو واقعیت متعجب می شوند: ژاپن کاملاً پاکیزه است و درعین‌حال سطل های زباله بسیار نادر هستند، به طوری که پیدا کردن یکی از آن ها احساسی مثل برنده شدن در قرعه کشی را در فرد به وجود می آورد!

 

این امر چطور ممکن است؟ زباله ها و سطل های زباله کجا هستند؟ درحالیکه مردم محلی از مکان های دفع زباله نظیر ایستگاه های قطار و سوپر مارکت ها مطلع هستند، توریست ها اطلاعی از این موضوع ندارند.

 

ژاپنی ها زباله های خود را به خانه می برند و اکثر این زباله ها نیز کوچک هستند و در جیب جا می شوند. با این حال توریست ها تمام روز خود را در محیط بیرون سپری می کنند و زباله ی بیشتری تولید می کند.

 

هر چقدر فردی محتاط و با درک باشد، سعی می کند تا زباله های خود از جمله باقی مانده سه وعده ی غذایی، لیوان های قهوه و غیره را با خود حمل کند.

 

راه حل: هنگام سفر به ژاپن برای پیدا کردن سطل های زباله به ایستگاه های قطار و سوپرمارکت ها مراجعه کنید، یک پلاستیک بزرگ و پلاستیکی برداشته و باقی مانده غذا و نوشیدنی خود را در آن بریزید. سعی کنید تا بطری های خالی را به ماشین وندینگ که آن ها را میفروشند باز گردانید (در این ماشین ها قسمتی برای اینکار تعبیه شده است.)

 

 

زیباترین زنان ژاپنی در سال ۲۰۱۹

 

 

۲.  عدم وجود نیمکت، صندلی و فضاهای عمومی 

 

حتما شنیده اید که شهرهای ژاپن شلوغ هستند و فضا در این کشور با ارزش است؛ به همین دلیل عدم وجود فضاهای عمومی و نیمکت در شهر های ژاپن یک از مواردی است که توریست‌ها از آن متنفر هستند.

 

با اینکه نیمکت و صندلی در پارک های ژاپن تا حدودی یافت می شوند اما در فضاهای توریستی که به وجود آن ها نیاز بیشتری وجود دارد، این کمبود بسیار احساس می شود.

 

 ژاپنی ها ممکن است زیاد متوجه این موضوع نباشند زیرا اکثر اوقات روز را مشغول کار و فعالیت هستند اما نیمکت و صندلی وسیله ای ضروری برای توریست ها است تا خستگی خود را در کنند، به نقشه خود نگاهی بیندازند و یا غذایی بخورند. نبود مکانی برای نشستن، مشکلات زیادی نظیر شلوغ شدن پیاده رو ها را در پی دارد. 

 

 اگر هنگام سفر به ژاپن مکانی برای نشستن، استراحت و خوردن راحت غذایتان پیدا نکنید قطعا این امر تجربه ی شما از این کشور را خراب خواهد کرد.

 

راه حل: هنگام سفر به ژاپن، وقت خود را صرف پیدا کردن نیمکت و صندلی در مکان های شلوغ نکنید و به نزدیک ترین پارکی که پیدا می کنید بروید.

 

برای مثال؛ توکیو فضاهای سبز زیادی را در خود جای داده است که می توانید در آن جا به استراحت بپردازید.

 

 

زلزله در ژاپن و ۴ نکته امنیتی مورد استفاده ی ژاپنی ها هنگام وقوع زلزله 

 

 

۳. پلاستیک بسیار زیاد

 

همه می دانیم که پلاستیک یکی از بزرگترین آلاینده های سیاره زمین، تهدید کننده زندگی و آینده بشر است.

 

ژاپن، دومین مصرف کننده سرانه پلاستیک های یکبار مصرف در جهان است و جای تعجبی در این زمینه وجود ندارد اما با این وجود استفاده غیرمنطقی و غیرضروری از بسته بندی های پلاستیکی در ژاپن باعث می شود تا مردم در این زمینه دچار نگرانی شوند.

 

در روز های بارانی، زمانیکه وارد فروشگاه های ژاپن میشوید مسئولان فروشگاه از شما می‌خواهند تا چتر خود را بسته و آن را داخل پلاستیک قرار دهید و هنگام خروج از فروشگاه، این پلاستیک را در سطل زباله بیندازید.

 

بسیاری از فروشگاه ها نیز به شما کیسه کاغذی می دهند اما در صورت بارش باران آن را در پلاستیک می پیچند. اکثر توریست ها در سفر به ژاپن به خاطر عدم وجود آبخوری، شوکه می‌شوند و مجبور می شوند همیشه با خود آب معدنی حمل کنند.  

 

علاوه بر این، عدم آشنایی با زبان ژاپنی به آن ها اجازه نمی دهد تا کیسه پلاستیکی نخواهند و هنوز هم بسیاری از کافه ها و رستوران ها در ژاپن به شما اجازه نمی دهند تا لیوان و بطری خود را به داخل ببرید و باید آن ها را هنگام ورود به سطل زباله بیندازید.

 

توریست ها در سفر به ژاپن نه تنها بی دلیل زباله تولید می کنند بلکه به نوعی همواره به این کار مجبور می شوند.

 

راه حل: هنگام سفر به ژاپن و خرید از فروشگاه های این کشور، کیف خرید و لیوان / قمقمه آب خود را با خود ببرید و نوشته ای به زبان ژاپنی در دست داشته باشید و در آن ذکر کنید که کیسه پلاستیک نمی خواهید یا بجای لیوان پلاستیکی لیوان خودتان را می خواهید (برخی از مکان ها با نوشته شما موافقت می کنند.)

 

 

با سه رسم خاص و جالب در مراسم عروسی ژاپنی آشنا شوید

 

 

۴. مراقب دوچرخه ها باشید 

 

بسیاری از دوچرخه سواران در ژاپن بصورت نامنظم حرکت می کنند. آن ها تمایل دارند تا پشت سر شما در پیاده رو حرکت کنند و گاهی نیز باعث آسیب دیدن افراد می شوند. بسیاری از دوچرخه سواران حتی زنگ دوچرخه را به صدا در نمی آورند تا شما متوجه حضورشان شوید!

 

 اکثر توریست ها در ابتدا تصور می کنند که در مسیر حرکت دوچرخه ها قرار گرفته اند اما بعدا متوجه می شوند که خطوط دوچرخه در کنار خطوط حرکت خودرو کشیده شده اند و این دوچرخه‌سواران، قانون را نقض کرده و وارد پیاده رو شده اند.

 

بنابراین ژاپن آنقدر ها هم که فکر میکنید نظم و ترتیب ندارد و در این زمینه بایستی حتما حواس خود را جمع کنید!

 

راه حل: هنگام سفر به ژاپن و راه رفتن در خیابان های این کشور حتی اگر در مسیر شما دوچرخه ای حرکت نکند ممکن است بصورت ناگهانی با این دوچرخه سواران بی قانون برخورد کنید. مخصوصا در خارج از مناطق شهری، امکان برخورد با دوچرخه سواران بسیار زیاد است و باید مواظب آن ها باشید.

 

 

باید و نباید های جالب پیش از رفتن به عروسی ژاپنی ها 

 

 

۵. پول نقد هنوز هم پادشاه است

 

با وجود کارت های اعتباری و امکان پرداخت آنلاین، مردم جهان این روز ها کمتر از پول نقد استفاده می کنند اما این قضیه در ژاپن کمی متفاوت است.  

 

هنگام سفر به ژاپن وقتی متوجه شوید که بسیاری از جاها دستگاه کارتخوان ندارند متعجب خواهید شد. در کشوری که یکی از غول های تکنولوژی جهان است، هنگام پرداخت پول، تکنولوژی حرف زیادی برای گفتن ندارد!

 

 از آنجایی که توریست ها برای روبرو شدن با این موضوع آماده نیستند به دنبال دستگاه های ATM می گردند اما وقتی این دستگاه ها را می یابند متوجه می شوند که بسیاری از آن ها، کارت اعتباری قبول نمی کنند.

 

علاوه بر این، بسیاری از دستگاه های ATM، شب ها غیر فعال هستند و چند ساعت پس از بسته شدن بانک، امکان استفاده از این دستگاه ها وجود نخواهد داشت. با وجود توالت های پیشرفته با تکنولوژی بالا و استفاده از دستگاه های فکس سنتی، این موضوع نباید شما را متعجب کند.

 

راه حل: فروشگاههای ۲۴ ساعته دارای دستگاههای خودپرداز هستند که کارتهای زیادی را می‌پذیرند و با هزینه ای اندک می توانید ین ژاپنی را از کارتهای اعتباری و کارت های بدهی خود خارج کنید.

 

پول نقد بیشتری را به کارت های IC خود از جمله (SUICA، PASMO و غیره) منتقل کنید تا بدین وسیله بتوانید در فروشگاه های راحتی، ماشین های وندینگ، آرایشگاه ها و غیره پول نقد را براحتی پرداخت کنید. با این کار، با پول خرد های آزاردهنده نیز مواجه نخواهید شد.

 

در نهایت اینکه، شرایط در ژاپن در حال تغییر است و به نظر میرسد که این کشور در حال پیشروی به سمت استفاده از پرداخت غیر نقدی است.

 

 

دلایل خودکشی در ژاپن این موارد هستند

 

 

۶. بد رفتاری با کسانیکه که خالکوبی دارند 

 

امروزه افراد زیادی در سراسر جهان از خالکوبی بر روی پوست خود استفاده میکنند اما استفاده از خالکوبی در ژاپن امری غیر عادی به شمار می آید!

 

 اگر میخواهید در سفر به ژاپن با رفتار بد یا نگاه غیر عادی مردم مواجه نشوید باید بخاطر داشته باشید که حتی از خالکوبی های کوچک بر روی پوست خود نظیر شکل گل، پروانه، قلب و نوشته نیز استفاده نکنید چون در غیر اینصورت ژاپنی ها به چشم مجرم به شما نگاه خواهند کرد!

 

 ژاپنی ها به خاطر تاریخ خود، رابطه ی خوبی با خالکوبی ندارند چرا که در گذشته مجرمان با خالکوبی علامت گذاری می شدند و مافیای ژاپن (یاکوزاها) همواره بر روی بدن خود خالکوبی داشته اند.

 

با اینکه در سایر نقاط جهان خالکوبی و تتو  زیاد، یادآور گنگستر هاست اما امروزه همه میدانیم که استفاده از تتو و خالکوبی به یک مد بی ضرر تبدیل شده است.

 

 در ژاپن، با وجود توصیه دولت ژاپن برای عدم سخت گیری بر کسانیکه بر روی بدن خود خالکوبی دارند اما هنوز افرادی که بر روی بدن خود خالکوبی دارند از ورود به چشمه های آب گرم (آنسن)، سالن های بدنسازی، استخرها و حتی برخی از سواحل عمومی محروم هستند.

 

برخی از مسئولان این مکان ها در صورتیکه خالکوبی شما کوچک باشد به شما اجازه می دهند تا آن را با باند کوچکی بپوشانید اما اکثر این مکان ها بر روی سر در خود، ممنوعیت ورود افرادی که خالکوبی دارند را نوشته اند و در صورتیکه شما به این نوشته توجه نکنید و با خالکوبی روی بدنتان به این مکان ها وارد شوید از این اماکن بیرون انداخته می شوید!

 

در مکان های عمومی با اینکه مردم ژاپن بخصوص افراد مسن نگاه خیره و بدی به افرادی که دارای خالکوبی هستند دارند اما معمولا رفتار تندی با آن ها ندارند.  

 

 

دوست دارید به یک شهروند ژاپنی تبدیل شوید؟

 

 

۷. شلوغی قطار و عدم رفتار مناسب 

 

قطارهای ژاپن بهترین قطار های جهان هستند. این قطار ها وقت شناس، تمیز، ایمن، سریع و راحت بوده و این کشور بدون وجود آن ها بی نظم و غیر قابل تحمل خواهد شد.  

 

 با اینکه توریست ها از این قطار ها راضی هستند اما ساعت های اوج شلوغی در آن ها کابوسی برا توریست ها و همینطور افراد محلی است. قطار های ژاپن صبح ها و عصر ها بقدری شلوغ می شوند که جای سوزن انداختن در آن ها پیدا نمی شود.

 

 با اینکه جاهایی مخصوص برای افراد مسن، مریض، باردار و غیره طراحی شده است اما این مکان ها نیز پر می شوند و کسی حاضر نمی شود جای خود را به افرادی که به نشستن احتیاج دارند بدهد.

 

راه حل: سعی کنید هنگام سفر به ژاپن قبل از ساعت ۱۰ صبح، سوار هیچ قطاری نشوید. این موضوع هنگام عصر نیز صدق می کند و شما نباید سوار چند قطار آخر بشوید بخصوص آخر هفته این شلوغی بسیار شدیدتر است.

 

 اگر قطاری که می خواهید سوار آن بشوید شلوغ است منتظر قطار بعدی بشوید؛ در این صورت در خطوط اول صف قرار خواهید گرفت و امکان اینکه جایی برای نشستن بدست بیاورید بیشتر است.

 

زمانیکه وارد قطار شدید، سعی کنید به سمت صندلی های وسطی بروید چرا که جلوی در، شلوغ ترین بخش قطار است.

 

 

۸. در بخش های توریستی، راهنمایی به زبان خارجی وجود ندارد 

 

ژاپن یکی از کشور هایی است که مردم آن، توانایی پایینی در صحبت به زبان انگلیسی دارند و مرد برای صحبت به این زبان خجالت می کشند و حتی نسبت به گفتن جملاتی که می دانند صحیح است نیز تمایلی نشان نمی دهند.

 

 این امر هم برای توریست ها و هم مردم محلی، مشکلاتی را بوجود می آورد. البته برقراری ارتباط کاملاً غیرممکن نیست زیرا بسیاری از مکانهای گردشگری اقدام به تهیه جزوه و نقشه‌های توریستی می کنند و بیشتر رستوران های منطقه شهری دارای منوهای انگلیسی هستند.

 

با اینحال اگر درخواست، آلرژی یا رژیم خاصی داشته باشید یا اگر مشکلی بوجود بیاید و نتوانید راه حل آن را در کتابچه های راهنما پیدا کنید ممکن است شرایط برایتان دشوار شود.

 

البته توریست ها نمی توانند انتظار داشته باشند تا هر جایی که می روند مردم به زبان مادری آن ها سخن بگویند بلکه باید از زبان بین المللی یعنی انگلیسی استفاده کنند.

 

 انگلیسی دومین زبان بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان و زبان مادری نیم میلیون نفر در دنیا است. یادگیری چند کلمه از زبان کشور مقصد بسیار توصیه می شود و نشان از احترام توریست به کشور مورد نظر است اما برای حل مشکلات و برقراری ارتباط، توریست ها بایستی واقعا توانایی صحبت داشته باشند.

 

راه حل: از اپلیکیشن های مترجم برای یافتن کلمات استفاده کنید. چند جمله ژاپنی یاد بگیرید تا بتوانید بصورت مودبانه، درخواست استفاده از مترجم بدهید (فروشگاه های بزرگ ممکن است یک مترجم مخصوص برای صحبت داشته باشند.)

 

در صورت سفر به ژاپن یک راهنما کرایه کنید یا روز اول سفر به این کشور، در یک تور غذایی شرکت کنید تا آن ها در رابطه با نحوه ی انجام کار ها در این کشور راهکار هایی در اختیارتان قرار دهند.   

 

 

۹. عدم برابری مردان و زنان

 

شما ممکن است هنگام سفر به ژاپن متوجه این قضیه نشوید اما مردم ژاپن این تبعیض را بخوبی درک می کنند.

 

خانم ها، اکثرا زمانی این عدم برابری را درک می کنند که به همراه یک مرد ( همسرشان، دوستتشان یا اعضای فامیلشان) به این کشور سفر کرده باشند چرا که هتل ها و رستوران ها در اغلب مواقع مردان را مورد توجه قرار می دهند.

 

این طرز تفکر، به خاطر سنت های قدیمی ژاپن در ذهن برخی از ژاپنی ها ماندگار شده است و بسیاری از آن ها از اشتباه بودن رفتار خود آگاه نیستند.

 

توریست ها هنگام سفر به ژاپن، تصویری از توسعه یافتگی و تفکرات مدرن مردم این کشور را در ذهن دارند اما وقتی با تبعیض هایی که در حق زنان می شود مواجه می شوند، غافلگیر می‌شوند.

 

راه حل: مطمئن باشید که پس از سفر به ژاپن همواره این رفتار تبعیض آمیز را مشاهده نخواهید کرد یا حتی وقتی تبعیضی صورت میگیرد این رفتار اغلب با پرخاشگری یا از روی قصد نیست.

 

هنگام سفر به ژاپن بصورت گروهی و در قالب تور های مسافرتی، می توانید با به دست گرفتن رهبری گروه خود، پرداخت هزینه گروه توسط خودتان، و انجام تصمیم گیری برای اعضای گروهتان، انتظارات و باور های اجتماعی ژاپنی ها را تا جایی که می توانید تغییر دهید تا از شما به عنوان یک زن حساب ببرند (قبل از انجام این اقدامات با گروه خود هماهنگ شوید.)

 

 

۱۰. بازار جدید ماهی نا امید کننده است 

 

این مورد یکی از مواردی است که امسال، گردشگران را بسیار ناامید کرده است. بازار جدید ماهی که به new Tsukiji تغییر کرده است قبلا Tsukiji نامیده می شد.

 

این بازار مقصد بسیاری از گردشگران هنگام سفر به ژاپن بود که با وجود مخالفت شدید ساکنان توکیو جابجا شد. طبق گفته ها، ساختمان جدید بهداشتی تر و منظم تر است اما قطعا جذابیت طبیعی قبلی را ندارد.

 

در بازار جدید، گردشگران اجازه ندارند تا از کنار فروشندگان عبور کنند و حراج ماهی فقط از طریق سکوی بلند شیشه ای قابل مشاهده است.

 

بازار ماهی Tsukiji در گذشته بسیار واقعی تر و پر جنب و جوش تر بود و در دور تا دور آن، بخشی برای آشپزی و پختن ماهی وجود داشت.

 

با این حال نام  Tsukiji هنوز از روی این بازار برداشته نشده و هنوز هم بخشی از توکیو به حساب می آید.

 

گردشگران می توانند از این بازار دیدن کنند، در خیابان های باریک آن قدم بزنند و در رستوران‌های کوچک سنتی ژاپنی، غذای ژاپنی صرف کنند.

 

از دست ندهید