ترک وابستگی و ۱۵ روش فوق العاده آسان برای ترک وابستگی عاشقانه !

ترک وابستگی : داشتن رابطه بدین معنی است که خودتان باشید و بطور کامل به پارتنر خود وابسته نباشید. وابستگی بیش از حد در رابطه، فرد مقابلتان را از شما دور خواهد کرد. زمانیکه طوری رفتار می کنید که به فرد مقابل وابسته هستید استرس زیادی برای او بوجود می آورید.

 

 

وقتی با کسی رابطه دارید ممکن است درک اینکه به فرد مقابل وابسته هستید برایتان مشکل باشد اما اگر متوجه شوید که فرد وابسته ای هستید می توانید رفتار خود را عوض کنید و یک رابطه عاشقانه بوجود بیاورید.

 

 

در این مقاله، با ارائه ۱۵روش کاربردی و آسان به شما شما کمک خواهیم کرد تا وابستگی خود را بطور کامل کنار بگذارید. با وای آره همراه باشید:

 

 

ترک وابستگی : اعتماد به نفس داشته باشید 

 

ترک وابستگی :  اعتماد به نفس داشته باشید

 

برای اینکه از شرایط یک فرد وابسته بیرون بیایید باید بتوانید اعتماد به نفستان را افزایش دهید. اعتماد به نفس را در فکر و رفتارتان پیاده کنید. هرگز به حرف اطرافیان و جامعه توجه نکنید. تبدیل شدن به یک فرد با اعتماد به نفس، یک شبه اتفاق نمی افتد بلکه به روز ها تمرین نیاز دارد.

 

 

با گوش دادن به موسیقی و مطالعه کتاب های انگیزه بخش، فرد بهتری از خود بسازید. طبق تحقیقات روانشناختی، داشتن اعتماد به نفس یکی از بهترین راه ها برای غلبه بر وابستگی است.

 

 

ترک وابستگی:  زمانی را برای تنها بودن کنار بگذارید 

 

ترک وابستگی : زمانی را برای تنها بودن کنار بگذارید

 

طبق نظر روانشناسان، گاهی اوقات تنها بودن بسیار خوب است. کمی زمان برای خودتان کنار بگذارید. این کار به شما اجازه می دهد تا وابستگی کمتری به پارتنرتان داشته باشید.

 

 

زمانیکه درگیر رابطه ی عاشقانه ای هستید که پارتنرتان را زود به زود ملاقات نمی کنید باید وقت بیشتری برای خود کنار بگذارید و بیشترین بهره را از تنهایی خود ببرید.

 

 

گوش دادن به موسیقی، ورزش، داشتن یک خواب خوب و با کیفیت، یا رفتن به استخر می تواند بسیار مفید واقع شود. با کنار گذاشتن زمانی برای تنهایی، از بودن با خودتان لذت ببرید.

 

 

ترک وابستگی : در اجتماع فعال باشید 

 

ترک وابستگی : در اجتماع فعال باشید 

 

زمانیکه احساس وابستگی می کنید این بدین معنی است که انتظارات عاطفی بر آورده نشده‌ای دارید؛ بنابراین برای رفع این کمبود، سعی کنید در اجتماع فعال باشید.

 

 

با افراد جدید ملاقات کنید، با آن ها آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. این کار، رفتار شما را بهبود خواهد بخشید و شما را از نظر احساسی به یک فرد قوی تبدیل خواهد کرد.

 

 

دوستان جدیدی پیدا کنید و در صحبت با پارتنرتان وسواس بخرج ندهید. با شناخت افراد جدید، به وابستگی خود غلبه خواهید کرد.

 

 

ترک وابستگی : یاد بگیرید نه بگویید 

 

ترک وابستگی : یاد بگیرید نه بگویید

 

هنگامی که در رابطه هستید هرگز از مخالفت با پارتنرتان نترسید. اگر میخواهید رابطه بلند مدتی داشته باشید هرگز نمی توانید پارتنر خود را همواره راضی نگه دارید.

 

 

اگر در رابطه ای “خیلی خوب باشید”، عملا در آن رابطه دچار شکست خواهید شد. ممکن است وقتی با او موافقت می کنید واکنش خوبی از سوی او دریافت کنید اما در یک رابطه طولانی مدت، این طرز رفتار به هیچ وجه صحیح نیست.

 

 

برای دستیابی به رابطه مورد علاقه خود، باید یاد بگیرید تا گاهی اوقات با چیز هایی که دوست ندارید مخالفت کنید. 

 

 

ترک وابستگی : هرگز با پارتنر خود برنامه های مفصلی برای آینده نچینید 

 

ترک وابستگی : هرگز با پارتنر خود برنامه های مفصلی برای آینده نچینید 

 

خیلی خوب است که به همراه پارتنر خود، برای آینده برنامه ریزی کنید اما داشتن رابطه کوتاه مدت و چیدن برنامه های بسیار مفصل و پرجزییات قطعا او را فراری خواهد داد.

 

 

در روز های اول آشنایی، عاشق می شوید و تحت تاثیر یکدیگر قرار میگیرید اما هرگز نباید بر این‌ اساس، برنامه های مفصلی بچینید. عجله نکنید و به آرامی جلو بروید.

 

 

ریختن برنامه های مفصل برای ازدواج، قبل از اینکه فرد مقابل حتی پیشنهاد ازدواج به شما بدهد می تواند شما را در چشم او بسیار عجیب و غیر عادی جلوه دهد.

 

 

ترک وابستگی : خودتان را مشغول کنید

 

ترک وابستگی : خودتان را مشغول کنید

 

از نظر روانشناختی، مشغول بودن یکی از راه های مهم برای رهایی از وابستگی است. خودتان را مشغول کنید نه اینکه وقت خود را تلف کنید.

 

 

بر روی شغلتان تمرکز کرده و پیشرفت کنید. هرگز در مقابل عشق و محبتی که از سوی پارتنرتان دریافت می کنید وسواس گونه رفتار نکنید. به یاد داشته باشید که او زندگی خودش را دارد و باید این موضوع را درک کنید.

 

 

دریافت عشق و محبت از سوی کسی که به او علاقمند هستید خوب است اما این موضوع قطعا تنها هدف شما در زندگی نیست. با انجام کار و مشغول کردن خودتان می توانید تلاش کنید و خود را از وابستگی نجات دهید.

 

 

ترک وابستگی : بر روی سرگرمی هایتان تمرکز کنید 

 

برای درمان وابستگی باید توجه بیشتری به سرگرمی های زندگیتان داشته باشید. اگر به نقاشی علاقمند هستید سعی کنید نقاشی بکشید و در این زمینه خلاقیت نشان دهید.

 

 

سرگرمی های مورد علاقه خود را مشخص کرده و بر روی آن ها تمرکز کنید. داشتن رابطه عاشقانه بدین معنی نیست که باید ٢۴ ساعت شبانه روز با پارتنرتان در ارتباط باشید. شما میتوانید علایق و سرگرمی های خود را افزایش دهید.

 

 

اگر شما و پارتنرتان علایق مشترک دارید می توانید این سرگرمی ها را در کنار یکدیگر تجربه کنید اما اگر این امکان وجود ندارد همواره می توانید سرگرمی های خود را به تنهایی دنبال کنید.

 

 

طبق تحقیقات روانشناختی، این مورد نیز می تواند تاثیر زیادی بر روی ترک وابستگی داشته باشد. 

 

 

ترک وابستگی : فکر و خیال بیش از حد را کنار بگذارید

 

ترک وابستگی : فکر و خیال بیش از حد را کنار بگذارید 

 

فکر و خیال بیش از حد در رابطه همواره به مشکل منجر می شود. شما باید آرام سر جای خود بنشینید و فکر خود را بی خود درگیر رویداد هایی که در رابطه می افتد نکنید.

 

 

گاهی اوقات در صورتی که از پارتنر خود دور باشید ممکن است در شبکه های اجتماعی، عکس‌ها و فیلم هایی از وی مشاهده کنید که در حال خوش گذرانی با دوستانش است.

 

 

در این شرایط، فکر و خیال خود را درگیر نکنید. هرگز تصور نکنید که چون با وی نیستید، به او خوش میگذرد یا دلتنگ شما نیست. اجازه دهید آن ها نیز زندگی خودشان را داشته باشند. فکر و خیال های بیش از حد می تواند هر نوع رابطه ای را به نابودی بکشاند.

 

 

ترک وابستگی : از او درخواست نکنید وقت اش را به شما بدهد 

 

اگر سر پارتنرتان بسیار شلوغ است و نمی تواند زمانی برای شما کنار بگذارد نبایستی اصرار کنید یا وسواس به خرج دهید. هرگز از او نخواهید وقت اش را به شما بدهد یا روی این موضوع چانه‌زنی نکنید.

 

 

روز هایی را که به او اصرار کرده اید وقتش را به شما بدهد و خود را در نظر او نیازمند و بیچاره نشان داده اید فراموش کنید. اگر روش قدیمی و اشتباه خود را پیش بگیرید او را از رابطه نا امید خواهید کرد. پس برای ترک وابستگی در رابطه، از پارتنرتان نخواهید وقت اش را به شما بدهد.

 

 

ترک وابستگی : از خودتان دفاع کنید 

 

یاد بگیرید تا با نیاز ها و خواسته هایتان ارتباط برقرار کنید و هرگز بیش از حد مدارا نکنید. صرفا بخاطر ماندن در یک رابطه، خود را از درون نابود نکنید. مقداری مدارا در زندگی خوب است اما نه اینکه در مورد همه مسائل، حق را به طرف مقابل دهید و از خود دفاع کنید.

 

 

یاد بگیرید تا از خود دفاع کنید و اجازه ندهید پارتنرتان بیش از اندازه از شما بهره کشی کند. در صورتی که این موضوع را نادیده بگیرید زندگی خوب خود را براحتی به یک زندگی عذاب آور تبدیل خواهید کرد. بنابراین از خود دفاع کنید و هرگز بطور کامل به او وابسته نباشید.

 

 

ترک وابستگی : عاشق خودتان باشید 

 

اینکه در زندگی عاشق خودتان باشید بسیار مهم است. عاشق خود بودن یعنی خودتان را همانطور که هستید بپذیرید.

 

 

هرگز در مورد اینکه چه کسی هستید یا اینکه مشغول چه کاری هستید خجالت نکشید. مغرور باشید و بیش از هر کس دیگری در دنیا، خودتان را دوست داشته باشید.

 

 

وابستگی خود را قبول کنید و سعی کنید این رفتار را تغییر دهید. به خودتان بگویید که می‌خواهید هر آنچه را که می خواهید، در زندگی تغییر دهید. از اینکه خودتان هستید لذت ببرید تا با مرور زمان متوجه شوید که چقدر اعتماد به نفستان افزایش پیدا کرده است.

 

 

ترک وابستگی : حسادت را کنار بگذارید 

 

در یک رابطه، حسادت رفتاری عادی است اما نباید اجازه دهید تا این عامل، کنترل رابطه را در دست بگیرد. در ابتدا ممکن است به نظر برسد که شما از روی عشق، حسادت می کنید زیرا شریک زندگی شما وقت بیشتری را با دوستان خود می گذراند.

 

 

باید بدانید که این حسادت تنها به این دلیل است که در روابط خود احساس ناامنی و نیازمندی می کنید. داشتن کنترل تا حدی قابل قبول است اما وقتی حسادت، کنترل زندگی شما را در دست گرفت، قطعا شریک زندگیتان از شما دور خواهد شد.

 

 

برای ترک وابستگی و کنار گذاشتن حس حسادت و مالکیت، باید بر نگرانی ها و بی اعتمادی های خود غلبه کنید.

 

 

ترک وابستگی : انتظارات واقع بینانه داشته باشید 

 

هرگز از شریک زندگی خود انتظار بیش از حد نداشته باشید. کمی واقع بین باشید، چرا که او هرگز نمی تواند برای کمک به شما همیشه در کنارتان باشد.

 

 

گاهی اوقات باید مشکلاتتان را به تنهایی حل کنید و این واقعیت را بپذیرید که او نیز در زندگی، اولویت های خودش را دارد و شما هرگز نمی توانید تنها انتخاب او باشید.

 

 

حتی اگر پارتنرتان تنها کسی است که می توانید روی او حساب کنید به نفع خودتان است که کارهایتان را خودتان انجام دهید. شما می توانید روی آن ها حساب کنید اما اینکه انتظار داشته باشید در هر کاری از آن ها کمک بگیرید، ممکن نیست.

 

 

ترک وابستگی : به حریم شخصی پارتنرتان احترام بگذارید 

 

زمانیکه در رابطه از خود وابستگی نشان می دهید به نوعی در حریم شخصی فرد مقابلتان دخالت می کنید. هرگز این کار را انجام ندهید. باید بدانید که هر کس نیاز به حریم خصوصی خود دارد و پارتنرتان نیز از این قضیه مستثنی نیست.

 

 

زمانیکه وی وقت آزاد دارد این بدین معنی نیست که از دست شما ناراحت است یا از شما خوشش نمی آید بلکه این بدین معنی است که او به مقداری زمان نیاز دارد تا انرژی خود را دوباره بدست بیاورد و بر روی رابطه، بهتر تمرکز کند.

 

 

کمی تنها بودن، پارتنرتان را پر انرژی تر میکند و او را قادر می سازد تا ارزش بیشتری به شما و رابطه بدهد.  

 

 

ترک وابستگی : از یک متخصص کمک بگیرید 

 

اگر پس از بکارگیری همه این روش ها باز هم نتوانستید وابستگی خود را درمان کنید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. برای تبدیل شدن به یک شخص قوی و داشتن یک زندگی عاشقانه  موفق، بهتر است مشورت کنید. 

 

 

در اکثر مواقع، وابستگی بدلیل وجود نگرانی و استرس در زندگی است. در این شرایط بهتر است تحت درمان قرار بگیرید و به مشکل خود پی ببرید. زمانیکه فکر می کنید زندگی واقعا برایتان مشکل شده است از مشورت با متخصص نترسید.

 

 

ترک وابستگی 

 

حال که اولین قدم را برداشته و متوجه شدید که چگونه باید بر وابستگی خود غلبه کنید وقت آن رسیده تا برای تبدیل شدن به یک فرد مطمئن تر تلاش کنید.

 

 

یاد بگیرید تا به چیز های کوچک گیر ندهید، هرگز بیش از حد نگران، وابسته یا منتظر تعریف دیگران نباشید. وقت آن رسیده تا با ترک وابستگی، یک رابطه عاشقانه با پارتنرتان به وجود بیاورید.

 

 

شما بدون اینکه متوجه باشید، فشار فکری زیادی را برای فردی که به وی وابستگی دارید بوجود می آورید. زمانیکه بتوانید به وابستگی خود غلبه کنید، خواهید توانست یک رابطه شاد و موفق را تجربه کنید. اگر اینگونه نباشید ممکن است هر کسی را که عاشق وی می شوید فراری دهید.

 

از دست ندهید