ماری جوانا و ۳۳ حقیقت بسیار جالب در این ماده مخدر پر مصرف

۱. ماری جوانا رایج ترین مخدر استفاده شده در ایالات متحده است. تقریباً ۱۰۰ میلیون آمریکایی حداقل یکبار ماری جوانا را امتحان کرده اند و بیش از ۲۵ میلیون نفر در سال گذشته آن را کشیده‌اند.

 

ماری جوانا رایج ترین مخدر استفاده شده در ایالات متحده است

 

۲. حدود ۹ درصد از افرادی که ماری جوانا را امتحان می کنند به آن اعتیاد پیدا می کنند. این درحالی است که به ترتیب ۱۵ درصد و ۲۴ درصد از افرادی که کوکائین و هروئین را امتحان می‌کنند به آن اعتیاد پیدا می کنند.

 

 

۳. در ایالات متحده، هر ساله حدود ۷۵۰۰۰۰ نفر به جرم حمل یا مصرف ماری جوانا دستگیر می‌شوند. با این حال، همه دستگیری ها منجر به زندان نمی شوند و کمتر از ۱٪ از دستگیر‌شدگان به زندان های ایالتی و فدرال زندانی فرستاده می شوند.

 

 

۴. کسانیکه ماری جوانا می کشند در معرض خطر بیماری های ناشی از مصرف سیگار نظیر برونشیت و سایر بیماریهای تنفسی قرار می گیرند.

 

 

۵. باب مارلی، خواننده ی مشهور جامائیکایی الاصل آمریکایی؛ با انجیل، گیتار خود و جوانه ای از ماری جوانا دفن شد.

 

 

۶. دانشمندان دریافته اند که یک ترکیب خاص از ماری جوانا می تواند برخی از انواع سرطان های تهاجمی را متوقف کرده و جلوی شیوع آن رها را بگیرد.

 

 

۷. توماس جفرسون و جرج واشینگتن هر دو در مزارع خود، ماری جوانا پرورش می دادند. پادشاه بریتانیا به مستعمره های خود دستور داد تا این گیاه را پرورش دهند.

 

 

 ۸. DMHP، نسخه ی دست ساز از ماریجوانا است که توسط ارتش ایالات متحده در سال ۱۹۴۹ساخته شد. اثرات این مخدر می تواند تا چندین روز در بدن فرد باقی بماند.

 

 

۹. باراک اوباما هنگام تحصیل در دانشگاه، عضو گروهی بنام Choom Gang بود که به بازی بسکتبال می پرداختند و ماری جوانا می کشیدند.

 

 

۱۰. از سال ۲۰۱۵، ماری جوانا به پر سرعت ترین صنعت در ایالات متحده تبدیل شده است. در صورتیکه ماریجوانا در ۵۰ ایالت آمریکا قانونی شود، این صنعت به صنعتی بزرگتر از بازار مواد غذایی ارگانیک تبدیل خواهد شد.

 

 

۱۱. Bhang، یک میلک شیک هندی است که مواد اولیه اصلی آن ماری جوانا است.

 

 

۱۲. حدود ۴۰ سال پیش، اولین چیزی که در سطح اینترنت فروخته شد یک کیسه ماریجوانا بود. دانشجویان دانشگاه استنفورد از آرپانت (اولین فرم اینترنت) استفاده کردند تا ماریجوانا را از دانشجویان دانشگاه MIT بخرند.

البته که میدونم چجوری باید ماریجوانا رو رول کنم! مارتا استوارت، کارآفرین خانه دار و میلیاردر آمریکایی

 

۱۳. طبق گزارش سازمان ملل، حدود ۱۵۸.۸ میلیون نفر در سراسر جهان ماریجوانا مصرف می‌کنند. این رقم مساوی است با ۳.۸ درصد از جمعیت جهان.

 

 

۱۴. تعداد مردان مصرف کننده ماریجوانا در ایالات متحده دو برابر زنان است. 

 

 

۱۵. مطالعات متعدد نشان می دهند که مصرف همزمان الکل و سیگار، بسیار پر خطرتر از مصرف ماری جوانا است. این ماده همچنین بسیار کم خطر تر از مخدر های سنگین نظیر کوکائین و هروئین است.

 

 

۱۶. در ایالات متحده، مصرف ماریجوانا سه برابر بیشتر از میانگین جهانی است. با این حال، میزان استفاده تقریباً مشابه کشور های غربی است.

 

 

۱۷. ماده فعال اولیه در ماریجوانا THC (دلتا۹ – تتراهیدروکانابینول) است. این ماده شیمیایی همان ماده ای که عملکرد مغز را تغییر می دهد.   

 

 

۱۸. تخم های شاهدانه، ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد به عنوان یک منبع غذایی در چین مورد استفاده قرار می گرفت.  

 

 

۱۹. استفاده ی پزشکی از ماری جوانا، ۲۷۳۷ سال قبل از میلاد و توسط امپراطور چین؛ شن نونگ انجام شد. این امپراتور، اثربخشی مخدر ماریجوانا را در معالجه دردهای روماتیسم و ​​نقرس ثبت کرده است.

 

 

۲۰. در جنبش عدم مصرف مشروبات الکلی در سال ۱۸۹۰، بصورت گسترده به مردم توصیه میشد تا بجای مصرف الکل از ماری جوانا استفاده کنند. دلیل این امر این بود که استفاده از ماری‌جوانا به خشونت خانگی منجر نمی شد در حالی که سوء مصرف الکل باعث خشونت خانگی می شد.

 

 

۲۱. کشور پاراگوئه بزرگترین تولید کننده ی ماری جوانا در جهان است.

 

کشور پاراگوئه بزرگترین تولید کننده ی ماری جوانا در جهان است

 

۲۲. مذهب رستاستاری، ماریجوانا را یکی از مقدسات خود می داند.

 

 

۲۳. از سال ۱۸۵۰ تا ۱۹۴۲ ماری جوانا در دارو شناسی ایالات متحده به عنوان دارویی مفید برای درمان تهوع، روماتیسم و ​​دردهای زایمان شناخته می شد و به راحتی در فروشگاه عمومی محلی یا داروخانه فروخته می شد.

 

 

۲۴. در سال ۲۰۰۳، کانادا اولین کشوری بود که ماری جوانا را به عنوان داروی ضد درد برای بیماران تجویز کرد.

 

 

۲۵. در سال ۱۹۹۶، کالیفرنیا اولین ایالت در ایالات متحده آمریکا بود که به صورت قانونی و با دستور معتبر پزشک، اجازه ی استفاده از ماریجوانا را به بیماران داد.

 

 

۲۶. انرژی لازم برای تولید ۲.۲ پوند ماری جوانای گلخانه ای مساوی با مقدار انرژی لازم برای ۵ بار دور زدن ایالات متحده با ماشینی است که ۴۴ مایل بر گالن انرژی مصرف می کند.

 

 

۲۷. ماری جوانا ضربان قلب را بالا میبرد. این بدین معنی است که مصرف این مخدر می تواند روی افرادی که از بیماری های قلبی رنج میبرند تاثیر منفی بگذارد.

 

 

۲۸. پس از مرگ خواننده ی معروف؛ توپاک شکور، اعضای گروه وی خاکستر توپاک را با ماریجوانا مخلوط کردند و آن را کشیدند.

 

 

۲۹. محققان دریافته اند که برخی از تاثیرات شکلات بر روی مغز مانند تاثیرات این ماده است.

 

 

۳۰. از زمان قانونی شدن ماری جوانا در کلرادو، نرخ تلفات جاده ای به پایین ترین میزان خود رسیده است.

 

 

۳۱. دو پیش نویس اولیه از اعلام آزادی ایالات متحده بر روی کاغذی از جنس ماریجوانا نوشته شده بود.

 

 

۳۲. محققان به این نتیجه رسیده اند که ماری جوانا ممکن است بصورت موثر تعدادی از بیماریهای جسمی و روحی مختلف از جمله اختلال استرس پس از سانحه، درد مزمن و افسردگی را درمان کند.

 

 

۳۳. طبق تحقیقات انجام گرفته، عنکبوت هایی که دوز بالایی از ماریجوانا مصرف کرده بودند تورهای خود را بصورت درهم برهم می بافند، بسادگی گیج می شدند و بسادگی از بافتن تور دست می کشیدند اما در مقابل عنکبوت هایی که دوز بالایی از LSD دریافت کرده بودند تورهای هندسی و بسیار منظمی بافته بودند که از حالت عادی نیز بهتر بافته شده بودند.

از دست ندهید